عصر خودرو

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی؛

ذخیره راهبردی شکر از تولید داخل تامین می‌شود

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ذخایر راهبردی شکر از محل تولید داخل تامین می‌شود.

ذخیره راهبردی شکر از تولید داخل تامین می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، یزدان سیف با اشاره به اینکه از دو هفته پیش تاکنون از تاریخ  نهم دی ماه جاری ، 50 هزارتن شکر تولید داخل از کارخانجات با قیمت مصوب خریداری شده است افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران هر کیلو شکر تولید داخل را با قیمت 2720 تومان از کارخانجات خریداری می کند.

    وی گفت: امسال یک میلیون و 850 هزار تن شکر از محل تولید چغندر قند در کارخانجات تولید شده است.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: مجموع نیاز بازار داخل 2 میلیون و 200 هزار تن شکر است بنابراین با واردات فقط 350 هزار تن نیاز داخل به طور کامل تامین می شود.

    سیف گفت: به منظور حمایت از کارخانجات 350 هزارتن شکر وارد کردیم و برای تصفیه به کارخانجاتی که چغندر از کشاورز تحویل می گیرند داده می شود تا کارخانجات فعال باشند و سود واردات نیز به کارخانجات برسد.

    وی افزود: با افزایش تولید چغندر قند در چهار سال گذشته 29 کارخانه قند که تعطیل بودند فعال شدند و هم اکنون با صد درصد ظرفیت کار می کنند.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده خرید شکر از کارخانجات تازمانی که بازار این فرآورده به تعادل برسد ادامه دارد.

    سیف افزود: هم اکنون قیمت هر کیلو شکر در کیسه 50 کیلویی 2722 تومان و قیمت شکر 900 گرمی دربسته بندی برای مصرف کننده در فروشگاه ها 3400 تومان و در بسته بندی یک کیلویی 3900 تومان عرضه می شود.

    وی تاکید کرد: هم اکنون قیمت هرکیلو شکر از 2400 تومان به 2650 تومان رسیده است و خرید حمایتی تازمانی که قیمت به 2700 تومان برسد و کارخانجات قند و شکر ضرر نکنند ادامه دارد.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: ذخایر راهبردی از محل خرید شکر تولید داخل تامین می شود.

    برچسب ها