عصر خودرو

رهبران تجاری غرب برای بازگشت به اقتصاد ایران ایمان دارند

عصر بازار- خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد: با وجود تلاش های مصرانه رئیس جمهوری آمریکا برای تشدید تحریم ها و فشارها علیه ایران، برخی از رهبران تجاری غرب همچنان به بازگشت کشورشان به اقتصاد ایران و گسترش مناسبات اقتصادی با تهران ایمان دارند.

رهبران تجاری غرب برای بازگشت به اقتصاد ایران ایمان دارند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، فرانس پرس روز دوشنبه به نقل از یک مقام تجاری غربی که خواست نامش بیان نشود، نوشت: ترامپ بی ثباتی زیادی ایجاد کرده و هیچکس نمی داند چه می شود.
    وی افزود: اگر ترامپ از برجام خارج شود حتی ممکن است اوضاع بهتر شود. در مقابل اروپایی ها می توانند به برجام پایبند بمانند و اتحادیه اروپا نیز می تواند از صنایع خود در برابر تحریم های آمریکا محافظت کند.
    این مقام تجاری به تصمیم روز جمعه ترامپ مبنی بر تمدید تعلیق تحریم های هسته ای ایران اشاره می کند و می افزاید: شاید به نظر برسد سخنان تند ترامپ برای برجام فاجعه بار باشد اما بر اساس اظهار نظرهای دیپلماتهای غربی و اروپایی قراردادهای زیادی در 2 سال گذشته با ایران منعقد شده است.
    یک دیپلمات غربی دیگر به فرانس پرس گفت: شرکت های زیادی هستند که سرمایه گذاری های بزرگی در ایران کرده اند که نمی توانند کنار بکشند.
    وی تصریح کرد: آنها به طور حتم راهی برای مقابله با اقداماتی که ترامپ انجام می دهد، پیدا خواهند کرد.
    این مقام تجاری غربی همچنین با بیان اینکه مهمترین فرق دولت ترامپ با دولت های پیشین، پنهان کاری است، گفت: اگر چه شرکت های زیادی با آمریکا دارای همکاریهای تجاری هستند و ممکن است نگران برخی مسائل باشند اما شرکت های بزرگ تر به ویژه شرکت های فرانسوی کمتر از این بابت نگرانند.
    وی ادامه داد: توتال، غول نفتی فرانسه در ژوئن سال گذشته (خرداد - تیر 1396) با ایران یک قرارداد گازی پنج میلیارد دلاری بست و شرکت های خودروسازی پژو و رنو خط تولید خود را در تهران راه اندازی کرده اند.
    ایتالیا درست چند روز قبل از آخرین حمله ترامپ به برجام، اعلام کرد که یک خط اعتباری 6 میلیارد دلاری برای توسعه پروژه ها در ایران ایجاد کرده است.
    «فرید دهدیلانی» مشاور سازمان خصوصی سازی ایران در امور بین الملل نیز در سخنانی گفت که فاصله گرفتن اروپا و آمریکا از یکدیگر در خصوص برجام هر روز بیشتر می شود.
    وی افزود: بیش از یک سال است که ترامپ تلاش می کند برجام را بی اثر کند، اما موفق نشده است.
    'به گفته دهدیلانی، ایران باید با حذف بروکراسی زائد، راه را برای سرمایه گذار خارجی هموار کند؛ موفقیت برجام نیز تعیین کننده است.

    اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ایران و گروه 1+5 (برجام) در موضوعات هسته ای ایران از 26 دی ماه سال 94 (16 ژانویه 2016 ) کلید خورد و با اجرایی شدن آن، ضمن لغو تحریم های بانکی، بیمه ای، نفتی و ... مرتبط با برنامه هسته ای ایران، امکان جذب سرمایه گذاران خارجی در اقتصاد ایران فراهم شد. 

    برچسب ها