عصر خودرو

استارت‎آپ سبزی‎فروش ۲.۸ میلیارد دلاری

عصر بازار- میکای (Meicai) استارت آپ چینی است که به کشاورزان کمک می کند تا سبزیجاتشان را بدون واسطه به رستوران ها بفروشند.

استارت‎آپ سبزی‎فروش ۲.۸ میلیارد دلاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، بلومبرگ در گزارشی به نقل از افراد آگاه نوشته است، در این استارت آپ 450 میلیون دلار توسط شرکت های Tiger Global Management و China Media Capital سرمایه گذاری شده است.

    ارزش این استارت آپ مستقر در پکن، 2.8 میلیارد دلار ارزیابی شده است. این استارت آپ در حال گسترش بازار موادغذایی تازه است. طبق گزارش بلومبرگ، میکای، یعنی «سبزی زیبا» که سال 2014 تاسیس شد و هدفش تامین سبزیجات برای حدود 10 میلیون رستوران کوچک و متوسط در چین بود. 

    این استارت آپ به صاحبان گوشی های هوشمند اجازه می دهد تا با یک نرم افزار، سفارش خود را به طور مستقیم از مزارع دریافت کنند. میکای می خواهد خرده فروشی سنتی را شکست دهد و واسطه ها را از بین ببرد.

    براساس گزارش بلومبرگ، کمک های مالی باعث جذابش بودن این شرکت در یک بازار مملو از سرمایه است. 5 عدد از 10 معامله سرمایه گذاری بزرگ در جهان، سال گذشته در شرکت های چینی رخ داد. بزرگترین این معامله، بودجه 5.5 میلیارد دلاری در غول سواری چینی (Didi Chuxing)، دیدی، انجام شد. در مجموع 65 میلیارد دلار سرمایه گذاری در چین انجام شده است که می توان آن را با 77 میلیارد دلار سرمایه گذاری در آمریکا شمالی مقایسه کرد. لی چوانجون، مدیرعامل میکای، نظری در باره جمع آوری پول ارائه نداده است.

    وایرد هم در گزارشی درباره زندگی چوانجون منتشر کرده است. طبق گزارش وایرد: در حقیقت چوانجون هرگز نباید متولد می شد. پدر و مادر او دهقانانی در جنوب پکن بودند و قبل از او، یک پسر و دختر دیگر هم داشتند. به همین دلیل هم زمانی که مادر او 35 سال پیش او را باردار شد، مجبور شد، لی را به دلیل سیاست تک فروزندی، پنهان کند برای این مخفی کاری از روستایی به روستای دیگر برود. البته ماموران بالاخره او را پیدا کردند و به کلینیک سقط جنین بردند.

    چوانجون تعریف می کند: «مادرم مجبور به سقط جنین شد، اما درست قبل از این کار، من به دنیا آمدم –در شش یا هفت ماهگی.» او به دنیا آمد و تغییراتی در توزیع کشاورزی ایجاد کرد. او سبزیجات تازه راه عمده خریداری می کند و از مزرعه به بشقاب های غذا می رساند.

    به گفته لی، در این سیستم کشاورزان دستمزد بیشتری دریافت می کنند و رستوران هم هزینه های خود را کاهش می دهند.

    او همچنین گفت: ما می توانیم تقاضا را پیش بینی کنیم تا به رشد تولیدات کشاورزی برسیم.

    در ماه اوت 2014، گردش مالی ماهانه این استارت آپ، 8500 پوند در 18 شهر بود. تا اینکه دسامبر 2015، با نفوذ بیشتری گوشی های هوشمند، او رشد کرد. در آن سال میکای، 5000 کارمند تمام وقت و 4000 راننده آزاد استخدام کرده بود.

    برچسب ها