عصر خودرو

رییس کنفدراسیون صادرات خبر داد؛

استقبال صادرکنندگان از پرداخت مشوق‌های صادراتی با اسناد خزانه

عصر بازار- رییس کنفدراسیون صادرات گفت: پرداخت معوقات مشوق‌های صادراتی با اسناد خزانه اسلامی در شرایط فعلی تنها راهی است که دولت برای رد دیون پیش رو دارد و از این اقدام استقبال می‌کنیم.

استقبال صادرکنندگان از پرداخت مشوق‌های صادراتی با اسناد خزانه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، محمد لاهوتی ، درباره معوقات جوایز صادراتی با بیان اینکه پرداخت مشوق‌های صادراتی همه ساله تحت تاثیر افزایش هزینه‌های جاری دولت قرار می‌گیرد در حالی که انتظار رشد صادرات بدون توجه به آن توقع زیادی است، اظهارداشت: در سال‌های اخیر دولت با کمبود منابع مواجه بوده و یارانه‌های تولید، مشوق‌ها و جوایز صادراتی به دلیل این کمبود منابع پرداخت نشده است.

    وی درباره احتمال ارائه اوراق اسناد خزانه به صادرکنندگان بابت مطالبات مشوق‌هالی صادراتی گفت: اعلام شده که اسناد خزانه تنها به صادرکنندگانی که مدارک را ارائه کرده و سال 89 و 90 تقاضا داده‌اند پرداخت می‌شود در حالی که از سال 91 مشوقی وجود نداشته و مطالبه بخش خصوصی نیز همان مشوق‌های سال 89 و 90 است که براساس اعلام سازمان توسعه تجارت در دوره قبل، حدود 330 میلیارد تومان و براساس حساب ما 360 میلیارد تومان است که اگر منظور این مبلغ باشد از این اقدام استقبال می کنیم.

    رییس کنفدراسیون صادرات ادامه داد: گرچه اسناد خزانه در حال حاضر مطلوب صادرکنندگان نیست و اگر بخواهند به فروش برسانند قطعا ارقام پایین‌تری نصیب صادرکنندگان می‌شود اما به هر حال شرایط دولت را مدنظر داریم و این تنها راهی بوده که دولت توانسته در شرایط فعلی به عنوان رد دیون و پذیرش تعهد به صادرکنندگان قدم بردارد.

    لاهوتی خاطرنشان کرد: امیدواریم این اتفاق رخ دهد و در اسرع وقت به تمام صادرکنندگان طلبکار این اسناد پرداخت شود که با توجه به شرایط کنونی و درآمدهای دولت و مشکلاتی که به آن آگاه هستیم اقدام خوبی است.

    طی چند روز گذشته مجتبی خسروتاج رییس کل سازمان توسعه تجارت از برنامه دولت برای ارایه اوراق خزانه اسلامی به صادرکنندگان به ازای مطالباتشان خبر داده و گفته بود: ارایه اسناد خزانه به صادرکنندگان، جزو بخشی از پیشنهاداتی است که نمایندگان مجلس اعلام کرده‌اند؛ بنابراین باید دید که آیا در بودجه سال 97 جایگاه پذیرش دارد.

    برچسب ها