عصر خودرو

واحدهای صنعتی مستقر در روستاها تا سقف ۱۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش دریافت می کنند

عصر بازار- معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اعلام کرد: تسهیلات توسعه اشتغال روستایی تا سقف ۱۰ میلیارد ریال با اولویت طرح ها و واحدهای صنعتی مستقر در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت پرداخت می شود.

واحدهای صنعتی مستقر در روستاها تا سقف ۱۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش دریافت می کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «غلامرضا سلیمانی» با اشاره به آغاز ثبت نام برای دریافت تسهیلات توسعه اشتغال روستایی از 23 دی ماه جاری گفت: این تسهیلات با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و با امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، پست بانک و شرکت توسن، پس از بررسی در کمیته مربوطه تخصیص می یابد.
    به گفته این مقام مسئول، براساس آیین نامه تهیه شده 10 درصد منابع یک میلیارد و 500 میلیون دلاری صندوق توسعه ملی برای طرح های اشتغالزایی روستایی در نظر گرفته شده و معادل ریالی این رقم از منابع بانک ها در اختیار طرح های اشتغالزایی قرار خواهد گرفت.
    وی تصریح کرد: 10 درصد از این منابع در قالب سرمایه در گردش با نرخ بهره 10 درصدی و بازپرداخت حداکثر 18 ماه به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
    سلیمانی خاطرنشان کرد: محدودیتی برای پرداخت سرمایه در گردش به واحدهایی که تایید می شوند، وجود ندارد و مبالغی بین یک میلیارد تا 10 میلیارد ریال به واحدها پرداخت خواهد شد.
    وی ادامه داد: متقاضیان برای دریافت تسهیلات می توانند در سامانه «کارا» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کنند و سهمیه بندی همه استان ها نیز مشخص شده است.
    معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: در همین پیوند، کمیته ای در استان ها از سوی این سازمان و پست بانک شکل گرفته است که مسئولیت تایید یا رد طرح های رسیده را بر عهده دارد.
    وی بیان داشت: 2 هزار و 800 واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی وجود دارد که پس از ابلاغ تفاهمنامه، کمیته ای با عضویت نمایندگان شرکت شهرک های صنعتی و پست بانک در استان ها تشکیل می شود و با بررسی مدارک و مستندات متقاضیان، اطلاعات جمع آوری شده را نهایی و به سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ارسال کنند.
    این مسئول تصریح کرد: سهمیه بندی ها بر اساس معیارهایی خاص در نظر گرفته شده که از جمله آنها نرخ بیکاری و جمعیت شهرهاست.
    وی اظهار داشت: اکنون مبلغ 22 هزار و 500 میلیارد ریال از سوی دولت تامین و به حساب بانک عامل واریز شده است و پست بانک نیز به همین میزان باید واریزی داشته باشد.
    براساس این تفاهمنامه سه جانبه، کمیته ای با عضویت نمایندگان این نهادها در استان ها تشکیل و تا 2 هفته دیگر اقدامات لازم برای شناسایی و معرفی متقاضیان به بانک را انجام می شود.
    این تفاهمنامه در راستای اجرای قانون ایجاد و توسعه اشتغال در روستاها و شهرهای زیر10 هزار نفر جمعیت با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اجرا خواهد شد.
    برداشت 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای کوچک تابستان امسال به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

    برچسب ها