عصر خودرو

در نهمین مسابقه ملی بهره وری مطرح شد؛

رشد بهره‌وری در ایران نامطلوب است

عصر بازار- نهمین جشنواره ملی بهره وری شامگاه یکشنبه با هدف اشاعه فرهنگ مدیریت بهره ‌وری و افزایش توان رقابت پذیری بنگاه های اقتصادی با قدردانی از بهره‌ورترین مدیران ارشد شرکت های ایرانی در تهران برگزار شد.

رشد بهره‌وری در ایران نامطلوب است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، این مسابقه ملی در پنج رویداد «مسابقه ملی بهره وری»، «مسابقه ملی بهینه کاوی»، «مسابقه ملی تجربه های موفق»، «مسابقه بهترین محل برای کار» و «مسابقه برترین توان اجرا» برگزار که در نهایت، رقابت اصلی بین 360 شرکت برگزیده انجام شد.
    بر پایه این گزارش، فرآیند داوری این مسابقه توسط هفت هزار و 500 داور متخصص صنایع مربوطه وبه‌ صورت برخط (آنلاین) انجام‌ شد که نتایج این آرا پس از برگزاری نشست کمیته اعلام شد.

    ** برنامه‌ای برای رشد بهره‌وری نداریم
    «حسین سلاح ورزی» نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در این مراسم اظهار داشت: قرار است 2.8 درصد رشد اقتصادی کشور از بهره‌وری کسب شود، اما هنوز برنامه‌‌ای در این زمینه نداریم.
    وی ابراز امیدواری کرد؛ رئیس جمهوری قول خود درباره جراحی اقتصادی را اجرایی و رانت ها را کنترل کند تا شاهد رشد بهره‌وری توسط بخش خصوصی در ایران باشیم.

    ** سود آوری صنعت بانکداری در اقتصاد ایران ادامه دارد
    «فرشید شکرخدایی» دبیر نهمین جشنواره ملی بهره وری، در گزارش تحلیلی خود در این رویداد به تحلیل صنایع مختلف پرداخت و گفت: متوسط ارزش افزوده صنعت بانکداری نشان می‌دهد این صنعت تا سال 95 سود آورترین صنعت کشور بوده است.
    وی با اشاره به روند انتخاب شرکت‌های برتر افزود: محاسبه بهره‌وری یک هدیه به شرکت‌هاست که بدون هیچ هزینه و با استانداردهای جهانی انجام می‌شود و الزام ما صورت‌های مالی حسابرسی شده بوده است که با درخواست شرکت‌ها انجام می‌شود.
    شکرخدایی با بیان قرارگیری این رویداد ملی در آستانه دهه دوم عمر خود افزود: در سال های آینده سامانه داوری بازنگری اساسی خواهد شد و تعداد داوران به بالای 10 هزار نفر خواهد رسید تا در کنار راه اندازی انتشارات جشنواره و همکاری با پایگاه های خبری، رتبه برخط اطلاع رسانی در حوزه بهره وری ایران تغییرات محسوسی داشته باشد.

    ** ضرب آهنگ کند رشد بهره وری
    «حسن فروزان فرد» دبیر کمیته علمی جشنواره ملی بهره وری با انتقاد از عقب ماندگی‌ها در حوزه بهره‌وری ایران گفت: در حوزه بهره وری خیلی عقب تر از آن چیزی هستیم که حتی ما در برنامه ها پیش بینی کرده‌ایم از همین رو باید تحولی اساسی در این بخش ایجاد شود.
    ‌عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به ارتباط بهره وری با مفهوم انقلاب صنعتی چهارم و کمکی که این بخش می‌تواند به اقتصاد ایران داشته باشد، گفت: با دیجیتالی شدن فضای کسب و کارها و هوشمندی ابزارها در عمل انقلاب صنعتی چهارم آغاز شده است و دیگر می توانیم بگوییم که این ابزارها ما را اداره می‌کنند.
    وی افزود: مهمترین وظیفه بر دوش نسل جوان تر است زیرا آمادگی ذهنی و دسترسی بیشتر به اطلاعات را دارد و باید باور کنند که جهان چگونه امروز خود را تغییر می‌دهد؛ جوانان باید مطالعه کنند، نگاه کنند، ریسک کنند و به سمت استفاده از ابزار های جدید بروند و فراموش کنیم که ما یک کشور نفتی هستیم.
    به گزارش ایرنا، نهمین مسابقه ملی بهره وری ایران با حضور اعضای هیات رئیسه و اعضای کمیسیون های اتاق بازگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران و تهران و همچنین مدیران 300 بنگاه اقتصادی کشور برگزار شد.

    برچسب ها