عصر خودرو

ایران از آذربایجان وام ۵۰۰ میلیون دلاری می‌گیرد

عصر بازار- هیأت وزیران در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست حسن روحانی رییس جمهور، به بررسی گزارش وضعیت آلودگی هوای کلانشهرها و اقدامات انجام شده، موانع اجرایی و راهکارهای موجود پرداخت و تصمیماتی را در این زمینه اتخاذ کرد.

ایران از آذربایجان وام ۵۰۰ میلیون دلاری می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بر این اساس، مقرر شد طرح محدودیت تردد خودروها و نیز تردد شبانه کامیون‌ها در سطح شهر به محض اعلام پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص احتمال وقوع پدیده پایداری هوا از حداقل سه روز قبل از تاریخ وقوع پیش بینی شده در محدوده مورد نیاز به تشخیص مراجع مورد نظر عملیاتی شود و نیروی انتظامی نیز موظف شد کلیه مشکلات اعمال مقررات برای متخلفین از جمله فراهم کردن امکان استعلام و ارسال پاسخ به تعداد کلیه خودروهای متخلف از طریق سامانه سیمفا را مرتفع نماید.

    در همین راستا، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شد با همکاری وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه طرح بهسازی و نوسازی ضربتی ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرها را با استفاده از حداکثر توان تولید داخل و بهره گیری از همه ابزارهای مالی و سرمایه گذاری قانونی ارایه کند.

    صدور ضمانت نامه کلی برای لازم الاجرا شدن موافقتنامه مالی با ایتالیا

    دولت در راستای تجهیز و تدارک منابع مالی خارجی مورد نیاز در چارچوب احکام برنامه‌‏های توسعه و قوانین بودجه سنواتی، به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داد به نمایندگی از سوی دولت برای لازم الاجرا شدن موافقتنامه مالی منعقده بین نظام بانکی کشور و نهاد اینویتالیا گلوبال اینوست منت از کشور ایتالیا به ارزش 5 میلیارد یورو، ضمانت نامه کلی مربوط را صادر کند.

    موافقت دولت با اخذ وام از آذربایجان برای اجرای طرح ساخت راه آهن رشت – آستارا

    هیأت وزیران با صدور مجوز به وزارت امور اقتصادی و دارایی برای اخذ تسهیلات از کشور آذربایجان به مبلغ معادل یورویی حداکثر 500 میلیون دلار به منظور اجرای طرح «ساخت راه آهن رشت – آستارا» موافقت کرد.

    دوره استفاده و ساخت طرح در این موافقتنامه 3 سال، دوره تنفس 6 ماه و دوره بازپرداخت 7 سال است.

    آیین نامه های قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا تنفیذ شد

    اعضای دولت با پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص تنفیذ آیین نامه های قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا موافقت کردند.

    اعلام نظر دولت در خصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس

    اعضای دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر در خصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود را جهت پیگیری موضوع تعیین کردند.

    برچسب ها