عصر خودرو

یک مقام مسئول در فرابورس خبر داد

انتظار ابلاغ اوراق ۶۰ میلیون تومانی خرید مسکن در هفته اول آذر ماه

عصر بازار: مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس گفت: انتظار می‌رود در آستانه بازگشایی نماد جدید معاملاتی حق تقدم استفاده از اوراق تسهیلات مسکن در بازار فرابورس، در هفته نخست آذر ماه جزئیات تسهیلات وام ۶۰ میلیون تومانی ابلاغ شود.

انتظار ابلاغ اوراق ۶۰ میلیون تومانی خرید مسکن در هفته اول آذر ماه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مدیر ابزارهای نوین مالی فرابورس گفت: تا این لحظه هیچ ابلاغیه ای از سوی بانک مسکن مبنی بر جزییات نحوه تخصیص تسهیلات 60 میلیون تومانی خرید از طریق اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به این بازار اعلام نشده است.

    علیرضا توکلی کاشی افزود: با وجود عدم اعلام جزییات دریافت تسهیلات 60 میلیون تومانی اما انتظار می رود با توجه به لزوم بازگشایی نماد جدید معاملاتی برای حق تقدم استفاده از اوراق تسهیلات مسکن در نهایت طی 5 یا 6 آذر ماه جزییات این تسهیلات ابلاغ شود.

    بر اساس این گزارش، در راستای سیاست‌های جدید اعتباری دولت و بانک مرکزی تحت عنوان بسته خروج از رکود در حالی به منظور اخذ تسهیلات خرید خودرو، کالا و مسکن ، سیاست های پولی این بسته از سوی شورای پول و اعتبار مورد تایید قرار گرفت که در راستای کمک به رونق تولید در بخش مسکن در ارتباط با ارتقای قدرت خرید خانوارها و تشویق پس‌انداز متقاضیان مسکن، با تسهیلات خرید مسکن 60 میلیون تومانی با دوره بازپرداخت 12 تا 15 سال موافقت شد.

    بر اساس این توافق  سقف فردی تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل صندوق پس‌انداز یکم و تسهیلات عادی بانک‌ها در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت به تمام مراکز استان‌ها (به جز تهران) تسری یافت. همچنین با افزایش سقف فردی تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل حساب سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز مسکن در سقف‌های 600، 500 و 400 میلیون ریالی به ترتیب در شهر «تهران»، «مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت» و «سایر مناطق شهری» موافقت به عمل آمد.

    این گزارش حاکی است با گذشت حدود یک ماه از این توافق اما هنوز جزییات بخشنامه به بهانه آنچه تحت عنوان عدم ابلاغ بخشنامه شورای پول و اعتبار به بانک مسکن یاد می‌شود به مرحله اجرا در نیامده است.

    بر اساس این گزارش ،هم اکنون سقف دریافت تسهیلات مسکن از طریق خرید اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در فرابورس مبلغ 35 میلیون تومان است که نیازمند خرید 70 برگه از این اوراق به ارزش اسمی 500 هزار تومانی است. می توان انتظار داشت در صورت اجرایی شدن بخشنامه شورای پول و اعتبار برای دریافت وام 60 میلیون تومانی، هر متقاضی تعداد 120 برگه از اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را خریداری کند.

    هم اکنون متوسط ارزش بازاری هر برگه از اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس حدود 69 تا 70 هزار تومان در نوسان است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو