عصر خودرو

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پتروشیمی :

۶۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید در برنامه ششم توسعه در صنعت پتروشیمی انجام می شود

عصر بازار- دبیرکل انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پتروشیمی با بیان این که نبود چشم انداز روشن قیمت خوراک از موانع اصلی توسعه صنعت پتروشیمی است، گفت: در برنامه ششم توسعه برای تحقق اهداف توسعه ای باید حدود ۵۵ تا۶۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید در صنعت پتروشیمی کشور انجام شود.

۶۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید در برنامه ششم توسعه در صنعت پتروشیمی انجام می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، احمد مهدوی در مجمع عمومی عادی انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، اظهار داشت: در اختیار داشتن حدود 365 میلیارد بشکه ذخایر اثبات شده نفت خام، گاز طبیعی و مایعات نفتی بزرگترین مزیت و ظرفیت برای توسعه صنعت پتروشیمی در ایران است.
    دبیرکل انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پتروشیمی افزود: چشم انداز تقاضا برای نفت و گاز در بلندمدت رو به کاهش بوده و انرژی های تجدید پذیر، جایگزین نفت و گاز می شوند، بنابراین باید نسبت به توسعه بیشتر صنعت پتروشیمی اقدام کرد.
    مهدوی به مزایای صنعت پتروشیمی در اقتصاد کشور اشاره کرد و ادامه داد: در دوران تحریم، ورود ارز حاصل از صادرات پتروشیمی ها به تنظیم بازار ارز کشور کمک کرد.
    وی با بیان اینکه روند توسعه صنعت پتروشیمی کند شده است، اضافه کرد: نبود یک نهاد مستقل رگولاتوری (تنظیم بخشی) و نبود چشم انداز روشن قیمت خوراک، 2 مانع اصلی توسعه صنعت پتروشیمی کشور است.
    دبیرکل انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پتروشیمی به سرمایه گذاری حدود 45 میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی در 50 سال گذشته اشاره کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه برای تحقق اهداف توسعه ای باید حدود 55 تا60 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید در صنعت پتروشیمی کشور انجام شود.
    مهدوی گفت: افزایش ریسک سرمایه گذاری، وضعیت فضای کسب و کار، مشکلات و موانع مالیاتی و غیر منطقی بودن قیمت انواع خوراک باعث شده که توسعه صنعت پتروشیمی با مشکلاتی روبرو شود.
    وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای سرمایه گذاری 300 میلیارد دلاری تا سال 2025 در صنعت پتروشیمی برنامه ریزی کرده اند.
    مهدوی همچنین از ایجاد کارگروهی در نهاد ریاست جمهوری به منظور رفع مشکلات پیش روی توسعه صنعت پتروشیمی راه اندازی اشاره کرد و افزود: تعیین ماهانه قیمت اتیلن، مطالعات یکپارچه سازی صادرات پتروشیمی ها، پرهیز از موازی کاری پتروشیمی ها در بازارهای جهانی و تهاتر بدهی های پتروشیمی ها از جمله اقدامات انجام شده برای تسریع در روند توسعه صنعت پتروشیمی است.
    مجمع عمومی انجمن کافرمایان صنعت پتروشیمی با حضور مدیران عامل همه هلدینگ ها و مجتمع های پتروشیمی کشور با هدف تعیین سیاست ها و برنامه های این صنعت برگزار شد.

    برچسب ها