عصر خودرو

رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران :

پیام‌ امضای بزرگترین قرارداد تامین مالی ایران با ایتالیا

عصر بازار- رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران دو پیام مهم قرارداد فاینانس با ایتالیا را اراده جدی کشورهای اروپایی برای همکاری با ایران و ایجاد تنوع در روابط اقتصادی تهران با دنیا دانست.

پیام‌ امضای بزرگترین قرارداد تامین مالی ایران با ایتالیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، محمد خزاعی که همراه با پیئر کارلو پادووان، وزیر اقتصاد ایتالیا این توافقنامه بانکی را امضا کرد، گفت: این توافقنامه بزرگترین قرارداد خط اعتباری است که جمهوری اسلامی ایران  با یک کشور اروپایی امضا کرده است، البته قبلا نیز با چند کشور دیگر قرارداد امضا شده بود اما حجم این قرارداد در مقایسه با دیگر توافقات بزرگتر است.

    خزاعی افزود: این قرارداد دو مشخصه مهم را نشان می دهد که یکی عزم و اراده جدی کشورهای اروپایی به ویژه کشور دوست ما ایتالیا برای گسترش روابط و مناسبات اقتصادی است و دیگر این که سیاست جمهوری اسلامی ایران ایجاد تنوع در روابط اقتصادی با دنیا است و بازارهای مختلفی را برای بهره برداری مدنظر دارد و همانطور که ما اهمیت ویژه ای برای کشورهای آسیایی قائل هستیم همینطور به اروپا و سایر کشورها نظر داریم.

    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان گفت: این خط اعتباری که از مدت ها مورد مذاکره قرار گرفته بود، نهایی شد و پس از ملاقات اینجانب با «پیئر کارلو پادووان» وزیر اقتصاد ایتالیا در جمع همکاران ایشان و همکاران شبکه بانکی ایران به امضا رسید.

    وی با بیان اینکه مذاکرات این قرارداد از مدت ها قبل با تلاش همکاران عزیز در بانک مرکزی و توسط سازمان سرمایه گذاری و وزارت اقتصاد انجام شد، افزود: دو بانک ایرانی صنعت و معدن و خاورمیانه این قرار داد را به عنوان بانک های عامل امضا کردند و توافق شد که بانک های دیگر ایرانی نیز به این توافق بپیوندند.

    معاون وزیر اقتصاد اظهارداشت: امیدوارم که این زمینه مناسبی را برای استفاده  بخش خصوص و دولتی در اجرای طرح ها بتونند از این  منابع مالی بهره برداری کنند. خزاعی تاکید کرد: امضا این قرار داد در این شرایط یک اتفاق بسیار مهم  سیاسی و اقتصادی و حاکی از عزم جدی اتحادیه اروپا برای همکاری با ایران در این موقعیت است که به نفع همه خواهد بود.

    برچسب ها