عصر خودرو

مدیر کل دفتر توسعۀ صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت:

صادرات ۹۰ میلیون دلاری فرش ایران به آمریکا

عصر بازار- مدیر کل دفتر توسعۀ صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت خبر از رشد ٢٨ درصدی صادرات فرش دستباف ایران در در ۸ ماهه ی نخست سال جاری داد.

صادرات ۹۰ میلیون دلاری فرش ایران به آمریکا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، مسعود کمالی اردکانی ضمن ارائۀ تصویری از وضعیت کلان تجارت فرش دستباف ایران و جهان گفت: بازار فرش دستباف در دنیا طی ٥ سال گذشته دستخوش کاهش رشد در تجارت این محصول شده است به گونه‌ای که از رقم 1600 میلیون دلار در سال 2012 به رقم 1300 میلیون دلار در سال 2016 میلادی رسیده است.

    وی افزود: با وجود کاهش 20 درصدی صادرات جهانی، آمار صادرات فرش دستباف ایران طی این مدت از حدود 318 میلیون دلار در سال ٩٢ به حدود 345 میلیون دلار در سال 95 رسیده است.

    مدیر کل دفتر توسعۀ صادرات محصولات صنعتی و معدنی در ادامه اظهار داشت: یکی از دلایل رشد صادرات فرش دستباف رفع ممنوعیت صادرات به آمریکا و صادرات 90 میلیون دلاری فرش دستباف در سال گذشته(میلادی) به این کشور است.

    کمالی اردکانی در خصوص آخرین آمار صادرات فرش دستباف ایران گفت: در 8 ماهۀ نخست سال جاری با رشد ٢٨ درصدی به لحاظ ارزش صادرات این محصول به رقم 270 میلیون دلار رسید.

    در ادامۀ این نشست، مشکلاتی چون نبود معافیت‌های مالیاتی و اختصاص وام‌های کم بهره به تولیدکنندگان فرش دستباف، افزایش قیمت مواد اولیه که منجر به افزایش قیمت تمام شدۀ محصول خواهد شد و عدم ارائۀ مشوق‌های صادراتی مطرح و بررسی شد.

    همچنین نمایندگان اتحادیه‌ها و تشکل‌ها با اشاره به بازاریابی به عنوان عمده‌ترین مشکل صادرات فرش دستباف بر نقش سازمان توسعه تجارت ایران و رایزنان بازرگانی برای ورود به بازارهای جدید تأکید کردند.

    گفتنی است، مهم‌ترین بازارهای هدف صادراتی فرش دستباف ایران کشورهای ژاپن، آلمان و آمریکا هستند که سهم ایران در بازار این کشورها به ترتیب 70 درصد، 30 درصد و 10 درصد است.

    برچسب ها