عصر خودرو

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن :

حفظ انضباط نرخ سود بانکی، شاه کلید رشد بورس

عصر بازار- مدیرعامل تامین سرمایه تمدن، شاه کلید رشد بازار سهام و عمیق تر شدن معاملات بورس را حفظ انضباط فعلی نرخ سود بانکی اعلام کرد.

حفظ انضباط نرخ سود بانکی، شاه کلید رشد بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، محمودرضا خواجه نصیری مدیر عامل تامین سرمایه تمدن در خصوص وضعیت فعلی بازار سهام و چشم انداز آن تا پایان سال اظهارداشت: تداوم وضعیت فعلی بورس وابسته به چند پیش شرط مهم است و کلید موضوع در مرحله اول حفظ انضباط در نرخ سود بانکی است.

    خواجه نصیری در ادامه گفت: هر چه قدر به پایان سال جاری نزدیک شویم و دوره تداوم وضعیت فعلی فاکتورهای اصلی بورس طولانی تر شود، اثر دامنه دارتری بر بازار سهام خواهد داشت و از سویی دیگر با کاهش عطش نیاز به نقدینگی صاحبان سهام و صاحبان دارایی، قدرت تقاضا بر عرضه نیز افزایش خواهد داشت.

    نقطه عطف بازار سهام

    این کارشناس بازار سرمایه اظهارداشت:‌ بنابراین، بازار سهام و فعالان آن با یک روند نسبتا صعودی و متعادل شرایط فعلی را ادامه می دهند تا انرژی لازم را برای رشدهای آینده به دست آورند.

    مدیرعامل تامین سرمایه تمدن درباره نقطه عطف تالار شیشه ای نیز افزود: تغییر فضای بازار سرمایه که متاثر از ثبات سیاسی و اقتصادی چند ماه اخیر و به خصوص بعد از توافق «برجام» است باعث شد تا  بعد از این اتفاق ها در یک نقطه عطف تاثیرگذار، حجم تقاضا در بورس تا به امروز آرام آرام زیاد شود که ثمره آن باعث ماندگار تر شدن نقدینگی در بورس و البته ورود و ماندگاری پول های تازه است.

    آینده تالار شیشه ای

    خواجه نصیری درباره آینده این تحولات در بازار سهام معتقد است :  در این شرایط امکان تغییر اساسی بازار به این مفهموم که قیمت های بالاتری برای داریی های مالی در بازار با همان سودآوری سابق باشد رخ خواهد داد و این رویداد به معنی رشد «P/E» در بورس و این مولفه حتی از رشد شاخص هم می تواند با ارزش تر باشد.

    از سویی دیگر در حال حاضر انتظارات بازده سرمایه گذاران و بازده بدون سود در بازارهای خارج از بورس کاهش پیدا کرده و این گونه سرمایه گذاران با حاضر هستند سود پایین تر در بورس فعالیت کنند و منابع خود را وارد این بازار کنند.

    در انتظار توسعه بیشتر

    مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در خصوص چشم انداز تالار شیشه ای گفت: در سطوح فعلی سودآوری شرکت ها، انتظار افزایش قیمت های بیشتری در بورس را می توان پیش بینی کرد و در شرایط فعلی دیگر نیازی به  محرک های خارق العاده ای همانند  جهش قیمت های جهانی و یا قیمت ارز نیست چرا که بازار سهام راه خود را پیدا کرده است.

    این تحلیگر بازارهای مالی افزود:‌ در این وضعیت بازار سهام به لحاظ بنیه مالی و نقدینگی در شرایط خوبی قرار دارد و عملکردهایی همانند بهبود سود شرکت ها در پایان سال مالی 96 می تواند به تقویت این بازار منتهی شود و در مقابل افزایش نسبی نرخ ارز در ماه های آینده می تواند  بستری خوبی را برای توسعه هر چه بیشتر رشد بازار سهام مهیا کند.

    برچسب ها