عصر خودرو

چرا "ارفع" تعدیل منفی داد؟

عصر بازار- آهن و فولاد ارفع که بودجه اسفند ۹۶ را با تعدیل منفی ۴۱ درصدی همراه کرده بود طی یک اصلاحیه دلایل آن را شرح داد.

چرا "ارفع" تعدیل منفی داد؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، دلیل اصلی کاهش سود خالص پیش بینی شده فعلی ناشی از تغییرات نرخ ارز از 39.899 ریال به ازای هر یورو و با نرخ مبادلاتی در 31/06/1396 نسبت به نرخ یورو در 30/09/1396 با نرخ 42.551 ریال میباشد که هزینه تفاوت نرخ ارز و اثر آن بر سود خالص شرکت در سه ماهه منتهی به 30/09/1396 معادل حدود 573 میلیارد ریال است.
    با توجه به شرایط بازار صادرات شرکت و پیش بینی فروش داخلی تا پایان سال پیش بینی می شود حداقل 94 % مقادیر پیش بینی شده در آخرین پیش بینی منتشر شده محقق و در کنار آن با توجه به افزایش نرخهای فروش مازاد بر پیش بینی قبلی و در صورت تداوم نرخهای فروش فعلی ، معادل 100 % مبالغ پیش بینی شده فروش تحقق خواهد یافت.
    لذا فعالیت عملیاتی شرکت تاثیر قابل توجهی در سود خالص پیش بینی شده نخواهد داشت. گفتنی است، شرکت مذاکرات خود با بانک صنعت و معدن را در جهت انعقاد تفاهم نامه برای تسویه بدهی ارزی در چارچوب ماده 20 قانون رفع موانع تولید پیگیری می نماید لیکن تا حصول نتیجه قطعی همچنان روش محاسبه قبلی خود در شناسایی هزینه مالی و تفاوت نرخ ارز را ادامه خواهد داد.

    برچسب ها