عصر خودرو

موج اعتراضات در کره‌جنوبی، ممنوعیت بیت‌کوین را رفع کرد

عصر بازار- وزیر دارایی کره جنوبی به دنبال اعتراض کره ای ها، گفت: ممنوعیتی برای تجارت بیت کوین در کوتاه مدت در کره جنوبی وجود ندارد.

موج اعتراضات در کره‌جنوبی، ممنوعیت بیت‌کوین را رفع کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، وزیر دارایی کره جنوبی گفت: ممنوعیتی برای تجارت بیت کوین در کوتاه مدت در کره جنوبی وجود ندارد. این اظهارات وزیر دارایی کره جنوبی با بیانیه وزارت دادگستری این کشور که در مورد اعمال ممنوعیت بیت کوین صحبت به میان آورده بود در تناقض است.

    در همین حال «کیم دانگ یئن» وزیر دارایی کره جنوبی گفت: تمام وزارتخانه ها موافق این مطلب هستند که نیاز است دولت به بالا گرفتن تب سرمایه گذاری در بیت کوین پاسخ دهد و تا حدودی هم مقرراتی را برای آن وضع کند.

    البته وزیر دادگستری کره جنوبی در روز پنج شنبه صحبت از اعمال ممنوعیت در صرافی های ارز رمزنگار به میان آورده بود. بر همین اساس، به دنبال انتشار بیانیه وزارت دادگستری کره جنوبی در راستای ممنوعیت تجارت بیت کوین در این کشور، موجی از انتقادها در کره جنوبی به راه افتاد و قیمت آن به شدت کاهش یافت. به نظر می رسد این اظهارات وزیر دادگستری کره جنوبی بدون رضایت دیگر نهادهای دولتی این کشور مطرح شده است.

    همچنین بیش از 60 هزار کره ای با امضاء طوماری علیه ممنوعیت تجارت بیت کوین، خواهان رفع آن شدند. در حال حاضر کره جنوبی یکی از بزرگترین قطب های تجارت و ایجاد ارز رمزنگار محسوب می شود.

    بر پایه این گزارش پیش از این کره جنوبی در دسامبر سال 2017 میلادی اعلام کرده بود که صرافی های ارز رمزنگار را از صدور حساب های تجاری جدید منع می کند و در صورت نقض این قانون، صرافی متخلف تعطیل می شود.

    برچسب ها