عصر خودرو

با کاهش قیمت در بازارهای فیوچرز؛

سنگ آهن ارزان تر شد

عصر بازار-روز جمعه قیمت سنگ آهن ارزان تر شد چرا که قیمت ها در بازارهای فیوچرز و همچنین قیمت فولاد کاهش یافته و از طرفی دیگر عرضه از بندر هدلند هم به زودی از سر گرفته می شود.

سنگ آهن ارزان تر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، سنگ آهن خلوص 62 درصد استرالیا یک دلار افت داشت و 78.25 دلار هر تن سی اف آر چین ثبت شد. قیمت قرارداد ماه می سنگ آهن بورس دالیان چین نیز 1.8 دلار افت داشت چراکه مشکل کاهش عرضه سنگ آهن خلوص بالا رفع شد.

    از سوی دیگر استرالیا اعلام کرده است که بندر هدلند فعال خواهد بود چون از شدت طوفان کاسته می شود و این شهر را در بر نخواهد گرفت. از طرفی وضعیت بازار محصولات فولادی بدتر شده و تقاضای نهایی ضعیف تر شده است. بنا بر آمار اعلامی مای استیل هفته گذشته موجودی 5 محصول فولادی اصلی تجار چینی 6.7 درصد رشد داشته و همین افت فعالیت بازار قیمت بیلت را 6.2 دلار پایین آورد. میلگرد هم در بورس شانگهای 7.4 دلار هر تن رشد داشت.

    موجودی سنگ آهن بنادر چین هم به اوج حداقل دو سال اخیر رسیده  2.74 میلیون تن رشد داشته به 151.97 میلیون تن رسیده اسیت. از این رو فعالان بازار قیمت سنگ آهن را در آینده نزدیک نزولی می بینند ولی افت قیمت شدید برای آن برآورد نکرده اند.

    برچسب ها