عصر خودرو

پالایشی ها رشد فرابورس را رقم زدند

عصر بازار- شاخص کل فرابورس امروز با رشد ۴/ ۱۰ واحدی(معادل ۹/ ۰ درصدی) یک گام دیگر در مسیر صعودی برداشت و به سطح یک هزار و ۸۷ واحد رسید.

پالایشی ها رشد فرابورس را رقم زدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ،در بازار این روز، تحرکات مثبت در نمادهای پالایشی مارون ، زاگرس، شراز، شاوان و شرانل رشد شاخص فرابورس را  رقم زدند امروز ارزش معاملات بازارهای اول و دوم فرابورس حدود 25.4 میلیارد‌تومان بود.
    لذا، سوخت اصلی رونق فرابورس را گروه پالایشی تامین کرده است. طی دادوستدهای امروز همگام با رشد قیمت جهانی متانول و رسیدن قیمت جهانی نفت در محدوده 70 دلاری نمادهای این گروه بر مدار صعودی قرار گرفتند و جزو نمادهای تاثیرگذار بر شاخص فرابورس بودند. از طرفی نماد معاملاتی ذوب‌آهن اصفهان همچون روزهای گذشته در صدر فهرست نمادهای با بیشترین ارزش معاملات نشست لذا معادل 11 درصد ارزش معاملات کل در بازار اول و دوم، به این نماد اختصاص داشت.
    در پایان معاملات امروز نمادهای پتروشیمی مارون و زاگرس بیشترین تاثیر فزاینده را بر شاخص کل فرابورس رقم زدند. این دو نماد جمعا 8 واحد در ارتقای آیفکس اثر‌گذار بودند.  تولیدی نیروی برق دماوند به همراه پالایش نفت شیراز، پالایش نفت لاوان و نفت ایرانول نیز دیگر نماد مثبت تاثیرگذار بر شاخص بودند از سوی دیگر، فولاد هرمزگان جنوب و داروسازی کاسپین تامین بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند.

    برچسب ها