عصر خودرو

ساخت بیت کوین مصرف برق جهان را افزایش می‌دهد

عصر بازار- برق مورد نیاز برای ساختن ارزهای دیجیتالی جدید در سال جاری میلادی ممکن است به اندازه کل برق مصرفی کشور آرژانتین باشد.

ساخت بیت کوین مصرف برق جهان را افزایش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، برق مورد نیاز برای ساختن ارزهای دیجیتالی جدید در سال جاری میلادی ممکن است به اندازه کل برق مصرفی کشور آرژانتین باشد و یک عامل مهم برای رشد تولید انرژی های جایگزین در کشورهای مختلف از آمریکا تا چین باشد.

    بر اساس ارزیابی تحلیلگران موسسه مورگان استنلی، فعالیت های رایانه ای برای تولید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی که اصطلاحا ماینینگ خوانده می شود، در سال 2018 مستلزم صرف 140 گیگاوات ساعت برق است که معادل حدود 0.6 درصد ازک ل مصرف جهانی برق است. این رقم بیش از میزان مصرف برق پیش بینی شده برای خودروهای الکتریکی در سال 2025 است.

    در این ارزیابی آمده است: «اگر روند رشد ارزهای دیجیتال ادامه یابد، ما انتظار داریم که میزان مصرف برق برای فعالیت های ماینینگ افزایش یابد.»

    این عامل می تواند انگیزه ای برای شرکت های سرمایه گذار در زمینه انرژی های بادی و خورشیدی شود.

    بر اساس این گزارش، فعالان در زمینه ماینینگ، احتمالا تمرکز خود را معطوف مناطقی نظیر چین، غرب میانه آمریکا و شمال غرب منطقه پاسیفیک خواهند کرد که هزینه مصرف برق در آنها پایین است. فعالان عرصه ماینینگ در قبال انجام محاسبات پیچیده مورد نیاز برای تایید تراکنش های ارزهای دیجیتالی، بیت کوین دریافت می کنند. این محاسبات گاهی به طور همزمان به چند دستگاه رایانه نیاز دارد.

    برچسب ها