عصر خودرو

متوفیان تا مرداد ماه سال جاری، سود دریافت می کنند

عصر بازار- در حالی که مقرر شد تا سود سهام عدالت از ۱۹ دی ماه به حساب مشمولین واریز شود که سود افرادی که تا مرداد ماه سال جاری متوفی شدند نیز جز مشمولین در قید حیات واریز خواهد شد و تکلیف یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مشمول بلاتکلیف که ثبت نامه آن ها نیمه تمام باقی مانده تعیین تکلیف می شوند.

متوفیان تا مرداد ماه سال جاری، سود دریافت می کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، در حالی که با دستور رئیس جمهور در دوشنبه هفته گذشته مقرر شد که سود سهام عدالت به حساب مشمولین واریز شود که این امر از روز شنبه همزمان با نشست خیری رئیس سازمان خصوصی سازی از سه شنبه(19 دی ماه) استارت خورد.

    این در حالی که مبلغ واریزی سود سهام عدالت مشمولین بین 20 هزار تا 24 هزار تومان واریز شده است که این مبلغ برای افراد دارای سرمایه 500 هزار تومانی و یک میلیون تومانی است، طی 3 روز کاری گذشته هنوز سود تعدادی از مشمولین به حسابشان  واریز نشده و این امر از سوی بانک های عامل به تاخیر افتاده و در روزهای آتی سود اقلیت افراد نیز به حسابشان واریز می شود ولی نکته قابل توجه اینجاست که از این به تاخیر افتادن واریز سود سهام عدالت بانک ها سود خوبی به جیب می زنند و شرایط بیش از همه به نفع آن هاست.

    نکته قابل توجه اینجاست که سود مشمولینی که عضو کمیته امداد و بهزیستی باشند و اقدام به تکمیل آورده سهام خود کرده باشند در سه مرحله تا سقف 150 هزار تومان سود دریافت خواهند کرد و سایرین به نسبت مبلغ ارزش سهام سود دریافت خواهند کرد.

    این مبلغ حدود 1200 میلیارد تومان از 3800 میلیارد تومان سود شرکت های سرمایه پذیر است که به حساب مشمولین واریز می شود.

    به علاوه مبلغ و اریزی در مرحله اول تنها یک سوم مبلغ کلی سود سهام عدالت بوده و دو قسط دیگر سود سال مالی 95 قرار است تا پایان سال مالی شرکت های موجود در سبد سهام واریز شود که احتمال دارد مرحله دوم آن نزدیک به نوروز 97 محقق شود.

    همچین در میان کلیت سهامداران تعداد اندکی تا مرداد سال جاری متوفی شدند که در میان واریز سود بای سایرین سود این افراد نیز به حسابشان واریز می شود زیرا آخرین به روزرسانی سامانه سهام عدالت مربوط به مرداد ماه سال جاری می شود به هیمن دلیل افرادی که تا این تاریخ از دنیا رفته اند مشمول دریافت سود می شوند، اما سایر متوفیان بعد از انجام کارهای انحصار وراثت سودشان تعیین و تکلیف خواهد شد و زمان واریز آن در آینده مشخص می شود.

    شایان ذکر است از میان مشمولین سهام عدالت بیش از یک‌ میلیون و 800 هزار نفر هستند که هنوز ثبت نامه خود را کامل نکرده اند که این افراد پس از واریز سود سهام عدالت، تعیین و تکلیف خواهند شد.

    براین اساس ارزش سهام یک میلیون تومانی افراد در زمان آزاد سازی حدود 2 میلیون و 400 هزار تومان  و ارزش سهام سایرین به نسبت سرمایه اولیه در سبد سهام تعیین خواهد شد.

    با این تفاسیر حال باید منتظر ماند و دید واریز کامل مرحله اول سود سهام به حساب مشمولین چقدر زمان بر خواهد بود و مرحله دوم این اقدام چه زمانی استارت خواهد خورد.

    برچسب ها