عصر خودرو

ایران در صدر افزایش ظرفیت تولید متانول جهان قرار می‌گیرد

عصر بازار- پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که ایران تا سال ۲۰۲۲ میلادی ۵۴ درصد از کل افزایش ظرفیت تولید متانول جهان را به خود اختصاص خواهد داد.

ایران در صدر افزایش ظرفیت تولید متانول جهان قرار می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، جدیدترین تحلیل های موسسه گلوبال دیتا انرژی در مورد افزایش ظرفیت تولید متانول کشورهای جهان نشان می دهد که ایران در سال های آتی بالاترین افزایش ظرفیت تولید متانول جهان را به خود اختصاص خواهد داد و طی سال های 2018 تا 2022 سالانه 30 میلیون تن ظرفیت خود را افزایش خواهد داد. کشورهای آمریکا و چین با افزایش 12 و 10 میلیون تن در رتبه های دوم و سوم جای خواهند داشت.

    در حال حاضر پیش بینی ها نشان می دهد که ایران تا سال 2022 میلادی 54 درصد از کل افزایش ظرفیت تولید متانول جهان را به خود اختصاص خواهد داد. ایران احداث 21 مجتمع تولید متانول را در دستور کار خود دارد. در میان این طرح‌ها، مجتمع متانول دیر شرکت متانول کاوه بالاترین ظرفیت (2.3 میلیون تن) را خواهد داشت. همچنین 13 طرح دیگر با ظرفیت 1.7 میلیون تن به بهره برداری خواهند رسید.

    بر اساس این گزارش، تا سال 2022؛ آمریکا 22 درصد از رشد ظرفیت تولید متانول جهان را به خود اختصاص خواهد داد. این کشور قرار است تا آن زمان 6 مجتمع متانول جدید احداث کند. همچنین انتظار می رود سال 2022 چین حدود 18 درصد از رشد ظرفیت تولید متانول جهان را به خود اختصاص دهد. این کشور 10 مجتمع تولید متانول جدید را احداث خواهد کرد.

    برچسب ها