عصر خودرو

سود سهام عدالت مشمولانی که شماره شبا ندادند چه می شود؟

عصر بازار- سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ متعلق به مشمولان است اما مبالغ سود آن مشمولانی که برای دریافت سود خود شماره شبای بانکی اعلام نکرده اند چه میشود؟

سود سهام عدالت مشمولانی که شماره شبا ندادند چه می شود؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، آن طور که سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده عده ای از مشمولان سهام عدالت برای دریافت سود سهام خود هنوز شماره شبای بانکی اعلام نکرده اند به گفته رییس سازمان خصوصی سازی یکی از استنباط ها از  این موضوع این است که آن ها خود جزو دهک های پایین درآمدی به حساب نمی آورند و میخواهند این مبالغ به کم درآمد های واقعی تخصیص پیدا کند.

    در نتیجه این ابهام پدید می آید که در صورتی که این مبالغ توسط آن مشمولان برداشت نشود چه تصمیمی برای آن اخذ خواهد شد، آیا این مبالغ به حساب خزانه دولت میرود؟

    علی اشرف عبدالله پوری حسینی در این مورد میگوید که این مبالغ به خزانه باز نمی گردد و متعلق به مشمولان است ولی اینکه چگونه در مورد آن مبالغ حکم شود در آینده تصمیم گیری می شود چرا که علم به این نداریم که چقدر از این افراد عالمانه و عامدانه سراغ سود سهام عدالت خود نمی آیند.

    به گفته رییس سازمان خصوصی سازی، بعد از توزیع سود سال 1395 میتوان در مورد سود آن عده خاموش تصمیم گیری کرد البته سازمان خصوصی سازی در این مورد نمی‌تواند تصمیم گیری کند و تنها می‌تواند پیشنهاد دهد تصمیم‌گیری در لین مورد با مراجع قانونی است.

    علاوه بر این عده‌ای به همان ارزش سهام 532 هزار تومانی قناعت کردند و پولی واریز نکردند که ارزش سهام خود را تا یک میلیون تومان برسانند. عده‌ای معتقدند که این افراد اطمینان لازم را از بابت پرداخت سهام عدالت نداشتند یا آن را اقتصادی نمی‌دانستند و عده ای هم آنقدر  کم در آمد بودند که نمی‌توانستند حساب خود را تا یک میلیون تومان افزایش دهند البته به تعدادی که جزو دهک های پایین درآمدی محسوب می شدند تخفیف داده شد و حساب سهام عدالت آن ها از ابتدا یک میلیون تومانی بود اما آن طور که خود سازمان خصوصی سازی هم تایید میکند احتمال دارد افرادی جزو افراد کم درآمد جامعه باشند و به درستی از دیگزان تمیز داده نشده باشند.

    در هر صورت سیاست سازمان خصوصی سازی این است که سهامی که به مشمولان متعلق نشده را در لیست واگذاری به عموم قرار دهد و احتمالا آن سهم ها از طریق بورس عرضه عمومی شود.

    برچسب ها