عصر خودرو

مدیرعامل بانک تجارت در دیدار با رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی :

روابط عمومی پردازشگر اطلاعات ورودی به سازمان باشد

عصر بازار: مدیرعامل بانک تجارت در دیدار با رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی بر لزوم مشارکت بیشتر واحدهای روابط عمومی در فرآیندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری در سازمانها تاکید کرد .

روابط عمومی پردازشگر اطلاعات ورودی به سازمان باشد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، محمدابراهیم مقدم در این دیدار با اشاره به لزوم ارتقاء و به روز رسانی ساختار و کارکردهای متداول واحدهای روابط عمومی در کشور گفت : همیشه بر این اصل مهم تاکید می شود که روابط عمومی باید چشم و گوش سازمان بوده و باید آنچه را که از محیط دریافت می کند به اطلاع تصمیم گیران سازمان برساند ، اما بسیار مهم است که در دنیای پیچیده امروز که حجم اخبار و تماس های ورودی به سازمانها بسیار زیاد است ،  واحدهای روابط عمومی نقش تحلیل و پردازش اطلاعات را نیز باید ایفاء کرده و درباره آنچه سازمان از کانالهای ارتباطی مختلف باید بگوید برنامه ریزی و تصمیم سازی کنند .

    مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به لزوم ایفای نقش مشاوره ای توسط واحدهای روابط عمومی در بنگاههای مالی گفت : یک روابط عمومی تنها در صورتی می تواند مشاور مناسبی برای مدیران سازمان باشد که تاثیرپذیری و تاثیرگذاری مناسبی بر محیط کسب و کار بنگاه داشته باشد و این امر مستلزم به حداقل رساندن موانع سخن گفتن با مشتریان و دریافت نظرات آنان است.

    مقدم نقش واحدهای روابط عمومی در ایفای مسئولیت های اجتماعی شرکتها را بسیار مهم دانست و تاکید کرد : یک روابط عمومی موثر ، با شناخت درست از حساسیت های جامعه ، به فعالیتهای غیرانتفاعی سازمان شکل وجهت مناسب داده و می کوشد تا اقدامات سازمان در حوزه مسئولیت های اجتماعی ، بازتاب مناسبی از باورها و ارزشهای انسانی کارکنان سازمان نیز باشد . 

    بارت دی وریس رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی در این دیدار با اشاره به سطح مطلوب حرفه ای گرایی در روابط عمومی بانک تجارت گفت : طی بازدیدی که از اداره روابط عمومی بانک تجارت داشتم ، این اداره را یک مجموعه هماهنگ و هم افزا دیدم که می کوشد روزآمد و اثرگذار باشد و به تمام نیازهای مخاطبانش پاسخ مناسب دهد . وی همچنین با اشاره به افزایش اثرگذاری ارتباطات دیجیتال گفت : برای یک موسسه مالی نظیر بانک بسیار مهم است که ارتباط انسانی با مشتریانش را از طریق ابزارها و روشهای سنتی نیز حفظ کند، اما به هرحال باید پذیرفت که امروزه استفاده از رسانه های اجتماعی یک انتخاب عملگرایانه و ناگزیر است .

    دکتر انریک اردیکس از اساتید برجسته ی علوم روابط عمومی نیز در این دیدار با اشاره به توسعه ابزارهای ارتباطی با مخاطبان در عصر حاضر گفت : بسیار مهم است که متناسب با تنوع ابزارها ، روشهای ارتباط نیز توسعه یافته و برای هر کانال ارتباطی ، متناسب با مختصات آن رسانه و مخاطبان آن ، محتوای مناسب تولید شود .  وی با اشاره به اینکه استفاده از ابزارهای جدید ارتباطی نظیر شبکه های اجتماعی نیز باید به گونه ای باشد که سطح اعتماد مشتریان را حفظ کند و مخاطب هیچ تردیدی در صحت و رسمیت اطلاعاتی که از هر یک از کانالهای ارتباطی سازمان دریافت می کند ، نداشته باشد .  

    گفتنی است بازدید مدیران انجمن بین المللی روابط عمومی از ایران از روابط عمومی بانک تجارت و دیدار با مدیرعامل این بانک همزمان با برگزاری یازدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی در تهران انجام شد .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها