عصر خودرو

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی :

پیش بینی تورم دو رقمی در سال ۹۷

عصر بازار- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بحث افزایش قیمت حامل های انرژی در داخل و افزایش قیمت های جهانی، پیش بینی می شود تورم در سال ۹۷ دو رقمی باشد.

پیش بینی تورم دو رقمی در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، محمدرضا پورابراهیمی در پاسخ به اینکه چه  پیش بینی  برای نرخ تورم در سال آینده دارید، اظهار داشت: براساس پیش بینی های انجام شده اگر قیمت حامل های انرژی با پافشاری دولت افزایش یابد، به طور حتم با کوچکترین تغییری نرخ تورم نیز دو رقمی خواهد شد.

    وی ادامه داد: اما بحث دو رقمی شدن تورم تنها موضوعی داخلی نیست و تحت تاثیر قیمت های جهانی هم خواهد بود زیرا هنگامی که قیمت کالاهای اساسی، نفت وفلزات کاهش یابد، اقتصاد ایران رکودی خواهد شد پس به طور حتم در صورتی که روند رو به رشد قیمت نفت، کالاهای اساسی و فلزات ادامه یابد، به طور حتم تورم نیز دو رقمی خواهد شد.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: پیش بینی ما این است که تورم در سال 97 دو رقمی است اما اینکه چه رقمی باشد، بستگی به قیمت حامل های انرژی دارد.

    به گفته پورابراهیمی، رقم تورم مشخص نیست اما از قیمت های جهانی و میزان افزایش قیمت حامل های انرژی متاثر خواهد بود.

    وی در ادامه تاکید کرد: البته شکی نیست که  تورم در سال آینده تک رقمی نخواهد بود، مگر اینکه اقتصاد جهانی دچار رکود شود که چنین موضوعی امکان پذیر نیست. همچنین موضوع حامل های انرژی هم موضوع قابل توجهی است که باید تغییر کند .

    پس از ارائه لایحه بودجه سال 1397 از سوی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی و طرح موضوع افزایش قیمت حامل های انرژی و همچنین بررسی بودجه، زمزمه هایی از سوی کارشناسان مبنی بر دو رقمی شدن نرخ تورم در سال 97 به گوش می رسد.

    برچسب ها