عصر خودرو

با حضور دو بانک ایرانی؛

قرارداد فاینانس ۵ میلیارد یورویی ایران و ایتالیا امضاء شد

عصر بازار- قرارداد خط اعتباری فاینانس ۵ میلیارد یورویی، بین بانکهای ایرانی و موسسهInvitalia Global Investment به منظور تامین مالی پروژه‌های عمرانی و تولیدی کشور، امضاء شد.

قرارداد فاینانس ۵ میلیارد یورویی ایران و ایتالیا امضاء شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، قرارداد خط اعتباری فاینانس 5 میلیارد یورویی، بین بانکهای ایرانی و موسسهInvitalia Global Investment، به منظور تامین مالی پروژه‌های عمرانی و تولیدی کشور، امضاء شد.

    بر اساس این قرارداد که دو بانک ایرانی صنعت و معدن و خاورمیانه، آن را امضاء کرده‌اند و امکان الحاق سایر بانکهای ایرانی به آن وجود دارد، پروژه‌های عمرانی و تولیدی کشور که با استفاده تکنولوژی، ماشین‌آلات یا خدمات فنی و مهندسی کشور ایتالیا اجرا می‌شوند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

    بنا به اعلام بانک مرکزی، استفاده از این خط اعتباری، با رعایت قوانین و مقررات داخلی، خصوصاً الزامات مندرج در قانون برنامه ششم توسعه، قوانین بودجه سنواتی و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط میسر خواهد بود.

    همچنین تمام پروژه‌های بخش دولتی و غیردولتی که اولویت آنها به تأیید دستگاه‌های ذیربط رسیده و مجوزهای مربوطه را اخذ کرده باشند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

    پس از انعقاد قرارداد با کشورهای هند، چین، کره جنوبی، دانمارک، اتریش و روسیه‌ در ماه‌های اخیر، ایتالیا هفتمین کشوری است که قرارداد فاینانس با آن منعقد می‌شود و بدین ترتیب، گام دیگری در راستای تنوع‌بخشی به خطوط اعتباری فاینانس قابل دریافت برای تأمین مالی پروژه‌های کشور برداشته شده است.

    برچسب ها