عصر خودرو

بانک مرکزی هند اعلام کرد:

درخواست ۳بانک ایرانی برای افتتاح شعبه در هند

عصر بازار- بانک مرکزی هند اعلام کرد: در حال بررسی در خواست ۳ بانک ایرانی برای افتتاح شعبه در این کشور هستیم.

درخواست ۳بانک ایرانی برای افتتاح شعبه در هند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ،  رزرو بانک هند اعلام کرد که حداقل 14 بانک خارجی در طول یکسال اخیر، درخواست افتتاح شعبه در این کشور را داده اند. این بانک های درخواست دهنده، شامل 3 بانک ایرانی، 4 بانک از کره جنوبی، 2 بانک از چین، 2 بانک از هلند، یک بانک از جمهوری چک، یک بانک از سریلانکا و یک بانک از مالزی بوده که خواهان تاسیس شرکت های تابع هم هستند.

    منابع دولتی اعلام کردند که رزرو بانک هند، در حال بررسی این درخواست ها است. رزور بانک اعلام کرد که انتظار می رود در سال جاری میلادی، شاهد افزایش افتتاح شعب بانک های خارجی در این کشور باشد؛ این در حالی است که در سال گذشته میلادی، تعداد آنها به طرز قابل توجهی به یکباره کاهش پیدا کرد.

    آمار بانک مرکزی هند نشان می دهد که تعداد شعب بانک های خارجی در هند، در سال 2016 و 2017 به 288 شعبه کاهش پیدا کرد؛ در حالی که این رقم برای سال 2015 و 2016 میلادی رقم 317 بانک ثبت شده است.

    همچین بانک های ایرانی، درخواست دهنده افتتاح شعبه در هند شامل بانک پاسارگاد، پارسیان و بانک سامان است. البته هند مقدار قابل توجهی نفت از ایران وارد می کند و متعهد شده که سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری برای توسعه بندر چابهار انجام دهد.

    بر پایه این گزارش، بعداز رفع تحریم ها از ایران، جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند تا با ایجاد کانال هایی از هند پرداخت ها را دریافت کند. در زمان تحریم ها هند پرداخت ها را برای خرید نفت از طریق بانک دولتی «یو سی او» انجام می داد. البته انتظار می رود بعداز اینکه بانک های ایرانی در هند حاضر شوند، وضعیت تراکنش های مالی بین دو کشور  تغییر پیدا کند.

    برچسب ها