عصر خودرو

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش :

جابه‌جایی ۷۰ درصد از واردات و صادرات غیرنفتی ایران از طریق دریا

عصر بازار- معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش گفت:۷۰ درصد از واردات و صادرات غیر نفتی ایران از طریق دریا انجام می شود.

جابه‌جایی ۷۰ درصد از واردات و صادرات غیرنفتی ایران از طریق دریا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، پرویز سلیمی‌پناه معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نخستین همایش ملی آموزش جغرافیا در مدارس کشور با رویکرد دریا پایه ،با بیان اینکه دریا مرز و محدودیتی برای کشور ساحلی ایجاد نمی‌کند، گفت: دریا مرزی ندارد و می‌تواند هر کشوری را به تمام کشورهای ساحلی دنیا متصل کند.

    وی افزود: کشورهایی که مرز دریایی دارند، همانند همسایه ما به شما می‌روند و این کشورها بر اساس قوانینی که دارند قادر هستند تا لب مرز بیایند و با ایران ارتباط برقرار کنند.

    سلیمی‌پناه یادآور شد: کشورهایی که مرز دریایی دارند نیازی به دریافت مجوز از کشور ثالث ندارند و به راحتی قادر به ارتباط با کشورهای ساحلی هستند.

    وی با اشاره به اهمیت دریا و تقسیم‌بندی‌ آنها در حوزه‌های نظامی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ،افزود: در حوزه نظامی ناوگروه‌های ایران در اقیانوس هند، خلیج عدن، دریایی خزر و ... مشغول گشت‌زنی هستند و شرایط را برای تمامی فعالان اقتصادی امن می‌کنند.

    معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حدود 30 درصد از مرزهای ایران دریایی است، گفت: با این وجود تمامی رویکرد های موجود در برنامه های طراحی شده  یک نیم و درصد است .

    سلیمی‌پناه توضیح داد: با افزایش رویکردها به سمت دریا،قطع به یقین در اقدامات توسعه‌ای به همان اندازه شاهد جهش مثبت بود و  از نعمت‌های دریا بهره‌مند خواهیم شد.

    وی تصریح کرد: حضور نیروهای دریایی در آب‌های آزاد باعث شد تا صیادان ایرانی برای صید ماهی به زیر خط استوا بروند که این خود نشان از اهمیت نیروی دریایی دارد.

    معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: حدود 90 درصد از تجارت جهانی و حمل‌ونقل از طریق دریا صورت می‌گیرد.در ایران  نیز  70 درصد  از واردات و صادرات غیر نفتی ایران از طریق دریا انجام  می‌شود.

    سلیمی پناه از موقعیت ممتاز ایران در منطقه و جهان خبر داد و گفت: موقعیت جغرافیایی، مشخصات فیزیکی، وسعت دریایی سرزمینی، جمعیت، ویژگی‌های مردم و خط‌ مشی دولت‌مردان از عوامل ایجاد یک قدرت دریایی به شمار می‌رود
    اعزام 51 ناو گروه از نیروی دریایی ارتش به بنادر و سواحل

    وی از وابستگی شدید ایران به دریا خبر داد و گفت:‌ در حوزه سیاسی و بین‌المللی استفاده از دریاها برای حضور مقتدرانه و نمادین ایران به شمار می‌رود که در این راستا تا کنون 51 ناو گروهی از نیروی دریایی ارتش به بنادر و سواحل کشورهای دریایی اعزام شده است.

    سلیمی‌پناه در پایان یادآور شد:دریا یکی از ارزان‌ترین مسیرهای حمل‌ونقل و مهمترین منبع در برگیرنده ذخایر انرژی، مواد معدنی و مواد غذایی به شمار می‌رود.

    برچسب ها