عصر خودرو

سفیر سوییس:

ابراز علاقه سوئیس به توسعه همکاری بانکی با ایران

عصر بازار- سفیر جدید سوییس در تهران با ابراز علاقه به توسعه همکاری بانکی با جمهوری اسلامی ایران: در این زمینه گفت و گوهای مثبت و ثمربخشی داشتیم و برآنیم با بکارگیری توانایی های خود، همکاری های خوبی در زمینه بانکی و نیز مبارزه با پولشویی داشته باشیم.

ابراز علاقه سوئیس به توسعه همکاری بانکی با ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «مارکوس لایتنر» در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران در تهران افزود: من همانند سفیر قبلی سوییس در تهران تخصص و تحصیلات اقتصادی دارم که این نشاندهنده نوع رویکرد و تاکید کشور متبوع من مبنی بر توجه جدی به توسعه همکاری های اقتصادی دوجانبه ایران و سوییس است.
    وی به دستاوردهای اقتصادی و بهبود شاخص های این بخش را «چشمگیر» دانست.
    «مسعود کرباسیان» در این دیدار با اشاره به پنج محور اساسی اقتصاد مقاومتی شامل برونگرایی به معنای توسعه تعامل منطقه ای و جهانی، درونزایی اقتصاد به معنای حمایت از نیروی کار تحصیلکرده و جوان داخلی، تاکید بر دانش محور بودن اقتصاد، عدالت محوری از جمله در خصوص مباحث مالیاتی و برخورد با فساد و پولشویی و ایجاد شفافیت در اقتصاد، به تشریح اقدام های دولت در این ارتباط پرداخت.
    وی تبدیل رشد منفی هفت درصد به رشد 12.5 درصدی اقتصاد در سال 1395 و رشد هفت درصدی در سال 1369، رشد شاخص 'تشکیل سرمایه ثابت' از منهای سه درصد به مثبت سه درصد، کاهش تورم از 30 درصد به میانگین 9 درصد در امسال و کاهش سهم 65 درصدی درآمدهای نفتی در بودجه از 65 درصد به 30 درصد را از دستاوردهای اقتصاد ایران در دولت یازدهم و دوازدهم دانست.
    کرباسیان ادامه داد: با تکیه به این دستاوردها و پیشرفت ها بشدت امیدواریم بتوانیم روند روبه رشد اقتصاد ایران را با دوستان اروپایی بویژه سوییسی، در زمینه های مختلف از جمله سرمایه گذاری و همکاری های بانکی به پیش ببریم.
    وی سفر 2 سال پیش رییس جمهوری سوییس به تهران را نقطه عطفی در توسعه روابط 2کشور دانست و با اشاره به سفر آتی هیات های تجاری و سرمایه گذاری سوییسی به ایران، ابراز امیدواری کرد اینگونه مراودات، زمینه توسعه هر چه بیشتر روابط را فراهم آورد.

    ** مسکو نتیجه توافق درباره ترانزیت کالا از هند- آستارا- روسیه را اعلام کند
    وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران در دیدار دیگری با سفیر روسیه اعلام نتیجه توافق رییسان جمهوری اسلامی ایران و روسیه درباره ترانزیت کالا از هند- آستارا- روسیه را خواستار شد.
    کرباسیان با اشاره به برگزاری 2دیدار رییسان جمهوری اسلامی ایران و روسیه در 2ماه گذشته اظهار داشت: این امر نشاندهنده اهمیت موضوع و لزوم گسترش روابط از سوی 2 طرف است.
    وی پیشنهاد کرد کمیسیون مشترک ایران و روسیه اوایل اسفندماه امسال در مسکو برگزار شود.
    این مقام ایرانی اضافه کرد: موضوعات مورد بررسی در چهاردهمین کمیسیون مشترک ایران و روسیه نباید به بعد از کمیسیون موکول شود؛ بنابراین باید از قبل مسائل مهم در روابط دوجانبه با روسیه بررسی شود تا بر اساس آن با اعضای هیات همراه هماهنگی های لازم صورت گیرد.
    مباحث مشترک مربوط به تامین منابع مالی، گمرک، مالیات، امور بانکی، بکارگیری پول 2کشور در مبادلات اقتصادی و وضعیت توسعه پروژه های نیروگاهی از دیگر موضوعات مورد بحث در دیدار وزیر اقتصاد کشورمان با سفیر کشور روسیه در ایران بود.
    سفیر روسیه در تهران نیز در این دیدار، از آمادگی کشورش برای برگزاری چهاردهمین کمیسیون مشترک ایران و روسیه خبر داد.
    «لوان جاگاریان» گفت: روسیه توسعه روابط تجاری و اقتصادی بویژه در بخش حمل و نقل را خواستار است.

    برچسب ها