عصر خودرو

مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد ؛

افت محسوس سرمایه گذاری در صنعت برق طی ۶ سال اخیر

عصر بازار- مدیرعامل شرکت توانیر گفت: به دلیل تفاوت بین فروش برق و قیمت تمام شده تولید، دچار کمبود سرمایه گذاری و مشکل در تامین زیرساخت‌های اساسی شبکه هستیم.

افت محسوس سرمایه گذاری در صنعت برق طی ۶ سال اخیر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، آرش کردی در مراسم افتتاح 13 طرح بزرگ برقی در قزوین با اشاره به اینکه مردم و بخش های تولیدی و خدماتی، برق مستمر و بدون خاموشی می خواهند گفت: باید رابطه و تعامل مناسبی را برای ایجاد ظرفیت های جدید تولید برق با سرمایه گذاران ایجاد کنیم.
    مدیرعامل شرکت توانیر ادامه داد: به دلیل تفاوت بین فروش برق و قیمت تمام شده تولید دچار کمبود سرمایه گذاری و مشکل در تامین زیرساخت های اساسی شبکه هستیم که برای رفع این مساله تلاش می کنیم.
    وی همچنین گفت: در 6 سال گذشته پس از هدفمندی یارانه ها، افت محسوسی به لحاظ سرمایه گذاری در صنعت برق داشته ایم چرا که درآمد حاصل از فروش برق به مردم بابت هدفمندی ها هزینه می شود و این به معنای آن است که درآمد ما در حال کاهش است.
    کردی اظهار کرد: صنعت برق بر مبنای اصول اقتصادی اداره می شود و هر آنچه از مردم دریافت می کنیم منابع داخلی ما به حساب می آید که برای توسعه شبکه مورد استفاده قرار می گیرد.
    وی با بیان اینکه اگر فشار اساسی به صنعت برق وارد شود کشور را دچار مشکل خواهد شد،گفت: برنامه ششم توسعه ظرفیت کشور در تولید انرژی های تجدید پذیر را چهار هزار مگاوات تعیین کرده است که با توجه به محدودیت های شبکه ای، اقتصادی و قانونی نباید به هر استان بیش از سهم مورد نیاز اختصاص یابد.

    برچسب ها