عصر خودرو

کارشناس نظام بانکی :

تعامل با بانک های بزرگ خارجی هنوز اصلی ترین دغدغه نظام بانکی کشور است

عصر بازار- تعامل با بانک های بزرگ خارجی هنوز اصلی ترین دغدغه و مشکل نظام مالی-بانکی به شمار می رود، متاسفانه بسیاری از کشور‌ها در روابط بین بانکی با ایران محتاط عمل می‌کنند.

تعامل با بانک های بزرگ خارجی هنوز اصلی ترین دغدغه نظام بانکی کشور است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، توسعه روابط کارگزاری با بانک‌های خارجی  یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز کشورها برای توسعه مراودات تجاری و اقتصادی  به شمار می‌آید.این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است،به گونه ای که پس از تشدید تحریم‌های هسته‌ای علیه کشورمان ، روابط کارگزاری از 633 بانک در سال 1385 به 119 بانک در سال 91 کاهش یافت.

    محمدرضا غفوری کارشناس نظام بانکی ،درباره روابط بانکی ایران با بانک‌های بزرگ دنیا اظهار کرد: اگرچه بعد از برجام و در اوایل این توافق، روابط بین بانکی ایران با بانک‌های دیگر کشورها ،بهبود یافته است اما هنوز تعامل با بانک های بزرگ خارجی  اصلی ترین دغدغه و مشکل نظام مالی-بانکی به شمار می رود.

    وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از کشور‌ها در روابط بین بانکی با ایران محتاط عمل می‌کنند.

    این کارشناس بانکی در تشریح عوامل تاثیرگذار در بهبود روابط تعاملی با بانک‌های موثر جهان اظهار کرد: پولشویی، مبارزه با تروریسم، شفافیت، استانداردسازی ساختار‌های مالی و ایجاد ساز و کار در قواعد بین الملل می‌تواند در بهبود روابط بانکی ایران با دیگر کشور‌ها تاثیرگذار باشد.
    بازگشت بانک‌ها به روال عادی خود نیازمند زمان است

    هادی حق شناس کارشناس نظام بانکی در گفتگو با خبرنگار  بورس،بانک و بیمه  با بیان اینکه پسابرجام توانسته روابط تجاری ایران با سایر کشورها را تا حدی بهبود ببخشد ،گفت: اما روابط بانکی به لحاظ پیچیدگی‌هایی که دارد هنوز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند.

    وی با اشاره به اینکه بازگشت بانک‌ها به روال عادی خود نیازمند زمان است،بیان کرد: با روی کار آمدن دولت ترامپ روابط بانکی با مشکلات بیشتری روبه رو شده است  ،که بهبود این مسایل نیازمند گذر زمان است.

    حق شناس تصریح کرد: باتوجه به تعاملات تجاری کشور‌های آسیانه میانه و روسیه انتظار می‌رود که این روابط با ایران نیز برقرار شود چرا که پس از پسابرجام، هنوز  از ظرفیت بالای اقتصادی و تجاری ایران استفاده نشده است.

    به گفته این کارشناس بانکی، نگاه جدید در ساختار تجاری کشور یکی از مهمترین عناصر تامین امنیت منطقه و منافع مشترک با کشور‌های همسایه به شمار می‌رود.

    برچسب ها