عصر خودرو

آغاز تولید انبوه شیشه تولیدکننده برق

عصر بازار- شرکت آمریکایی تسلا تولید انبوه شیشه فتوولتالیک که با جذب نور خورشید برق تولید می‌کند را آغاز کرد.

آغاز تولید انبوه شیشه تولیدکننده برق
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از  ایسنا ، الون ماسک، مدیرعامل تسلا، مدعی شده این شیشه تولیدکننده برق صنعت بام خورشیدی را متحول خواهد کرد.

    شرکت تسلا اعلام کرد تولید سلول‌های این شیشه فتوولتالیک ماه گذشته در کارخانه‌ای در بوفالو با حمایت ایالت نیویورک آغاز شد. آغاز تولید انبوه این  محصول پس از گذشت بیش از یک سال از رونمایی آن با جنجال و تبلیغات بسیار صورت می‌گیرد.

    این محصول خورشیدی ویژه خانه‌هایی است که مالکان آنها به دنبال تعویض سقف‌های قدیمی خود هستند.

    این کاشی‌های شیشه‌ای از هر زاویه‌ای شبیه شیشه‌های درخشان معمولی به نظر می‌رسند، اما نور را از خود عبور می‌دهند و پنل خورشیدی کوچکی که زیر آن قرار دارد نور را دریافت و برق تولید می‌کند.

    تسلا که بزرگترین نصاب شیشه‌های خورشیدی سقفی در آمریکا است، این محصول را بر روی خانه‌های کارمندان متعدد خود آزمایش کرده است. این شرکت انتظار دارد نصب این سقف‌ها برای مشتریانش تا چند ماه آینده آغاز شود.

    تسلا تولید سلول‌ها و پنل‌های خورشیدی را حدود چهار ماه قبل در کارخانه گیگافکتوری 2 در بوفالو آغاز کرد و نیویورک 750 میلیون دلار برای کمک به ساخت این کارخانه که در حال حاضر حدود 500 کارمند دارد، وعده داده است.

    فرماندار این ایالت در سال 2015 اعلام کرده بود این کارخانه احتمالا حدود 3000 شغل و در نیویورک غربی و حدود 5000 شغل در کل این ایالت ایجاد خواهد کرد.

    برچسب ها