عصر خودرو

افزایش تولید هواپیمای ایرباس در چین

عصر بازار- در دومین روز سفر رئیس جمهور فرانسه به چین، قرارداد و توافق‌های قابل توجهی میان این دو کشور صورت گرفت که می‌توان از مهم ترین آن به افزایش تولید هواپیمای ایرباس در چین اشاره کرد.

افزایش تولید هواپیمای ایرباس در چین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت ainonline، امانوئل ماکرون – رئیس جمهور فرانسه - در دومین روز از سفر خود به کشور چین، توافق ها و قراردادهای بسیاری را با دولت این کشور به انجام رسانده  است. یکی از مهم ترین توافق های حاصله از این دیدارها، می توان به افزایش روند تولید هواپیماهای ایرباس در چین اشاره کرد.

    طبق این توافق، قرار است کارخانه ایرباس در تیان جین کشورچین، روند تولید هواپیمای مدل ایرباس A320 را که هم اکنون 4 فروند در ماه است، از سال 2019 میلادی این رقم را به 5 فروند و از سال 2020 میلادی به 6 فروند هواپیما در ماه افزایش بدهد.

    شرکت هواپیماسازی ایرباس اروپا، مستقر در فرانسه، بزرگترین و مهم ترین رقیب غول هواپیماسازی بوئینگ آمریکاست. ایرباس علی رغم بوئینگ، دارای یک خط مونتاژ در  تیان جین کشور چین است که از زمان آغاز فعالیت این خط تولید در سال 2008 میلادی تاکنون، تعداد 354 فروند هواپیمای مدل ایرباس A320  را تولید کرده است.

    این غول هواپیماسازی همچنین در سپتامبر سال گذشته یک کارخانه مونتاژ نهایی دیگر را به منظور تولید مدل هواپیمای بزرگتر ایرباس A330 در تیان جین چین گشود.

    فابریس برژیه – مدیر تجاری شرکت ایرباس – در این خصوص خاطر نشان کرده است که همکاری ایرباس و چین یک موفقیت و پیروزی برد- برد میان چین و اروپا به شمار خواهد آمد.

    کشور چین، پس از ایالات متحده آمریکا بزرگ ترین بازار هواپیماهای مسافربری در جهان را به خود اختصاص داده است و هر دو غول هواپیماسازی جهان، ایرباس و بوئینگ، در بازار چین نقش و حضور پر رنگی دارند.

    برچسب ها