عصر خودرو

نفوذ بیشتر در بازار جهانی زعفران از مسیر بورس کالا

عصر بازار- زعفران جزو کالاهایی است که در سطح منطقه و حتی عرصه بین‌المللی از نظر کیفیت و کمیت جزو کالاهای منحصر به فرد ایران محسوب می‌شود. بنابراین هم برای حفظ جایگاه این محصول و هم به منظور شناساندن بیشتر آنها در عرصه جهانی، محدودیت و الزاماتی وجود دارد.

نفوذ بیشتر در بازار جهانی زعفران از مسیر بورس کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، به نظر می رسد یکی از روش هایی که می تواند به تحقق این موارد کمک کند تا جایگاه جهانی این محصولات بهبود یابد، عرضه زعفران در بورس کالا است  که به اعتقاد کارشناسان این اتفاق هم برای تولیدکننده و هم برای خریدار در سطح کلان و خرد رضایتمندی ایجاد می کند.

    رقابت با دنیا با عرضه زعفران در بورس

    در همین ارتباط، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان این که عرضه زعفران در بورس کالا به نفع کشور است به (سنا)، گفت: زعفران کالایی اقتصادی است و کشور ما در تولید این محصول حرف اول در دنیا را می زند؛ از این رو استفاده از مکانیسم عرضه و تقاضای بورس کالا برای تعادل بازار داخلی و همچنین امکان صادرات این محصول از بورس به منظور رقابت با سایر عرضه کنندگان دنیا وجود دارد.

    علی اکبری تصریح کرد: با توجه به حجم تولید، باید برای تاثیرگذاری بیشتر در بازار زعفران جهانی برنامه ریزی کنیم که سازوکار بورس کالا مسیر مناسبی برای افزایش نفوذ ایران در بازار زعفران جهان است.

    پیوند بازار سرمایه و بخش کشاورزی به کمک بورس کالا

    در همین زمینه یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز به سنا گفت: معامله زعفران در بورس کالا می‌تواند در تنظیم بازار، شفاف‌سازی قیمت‌ها، اطمینان خاطر کشاورزان و حذف دلالان نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

    محمد حسن نژاد با اشاره به عرضه زعفران در بورس کالا، اظهار داشت: ارتباط مستمر و موثر میان بازار سرمایه و بخش کشاورزی از گذشته یکی از چالش های اقتصادی بوده است که از چند سال اخیر با تنوع خدمات بورس کالا برای فعالان بخش کشاورزی و همچنین تاکید وزیر جهاد کشاورزی به استفاده از ظرفیت های بورس کالا، این پیوند محکم تر شده است.

    به گفته حسن نژاد، اولین حاصل عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا، شفافیت قیمت است که در خصوص زعفران نیز این اتفاق باید رخ دهد تا دیگر شاهد نوسانات کاذب قیمتی این محصول ارزشمند از سوی واسطه ها نباشیم.

    وی در پایان گفت: مزیت بالای کشور در تولید زعفران اگر با سازوکار شفاف بورس کالا همسو شود، می توان ثمرات به مراتب بیشتری را در تنظیم بازار داخل و رشد ارزآوری در صادرات این محصول به همراه داشته باشد .

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو