عصر خودرو

حداکثر نرخ هر کیلو طلای سرخ ۴ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان

عصر بازار- عضو شورای ملی زعفران گفت:اجرای طرح خرید توافقی زعفران نه تنها هیچ‌گونه منفعتی برای کشاورزان در برندارد، بلکه حضور گسترده دلالان در بازار را به همراه دارد.

حداکثر نرخ هر کیلو طلای سرخ ۴ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, علی حسینی عضو شورای ملی زعفران از ثبات نرخ زعفران در بازار خبر داد و گفت: اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ 3 میلیون و 600 و حداکثر 4 میلیون و 700 هزار تومان است.

    وی با اشاره به استمرار ثبات قیمت زعفران در بازار، افزود: اگر اتفاق خاصی در بازارهای داخلی و خارجی نیفتد، این وضعیت همچنان ادامه خواهد یافت.

    حسینی با انتقاد از ورود سازمان تعاون روستایی به بحث خرید توافقی زعفران، بیان کرد: از آنجا که بیشتر کشاورزان خرده مالک هستند، امکان تحویل 100 کیلو زعفران از سوی کشاورزان به تعاون روستایی غیر ممکن است و تنها خرید توافقی زعفران پای دلالان را به بازار باز کرده است.

    عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: اجرای طرح خرید توافقی زعفران هیچ گونه منفعتی برای کشاورزان در بر ندارد، چرا که در این طرح دلالان اقدام به خریداری محصول از کشاورزان و عرضه انبوه به سازمان تعاون روستایی کردند.

    وی با اشاره به ضرورت شفاف سازی لیست خرید زعفران از کشاورزان، بیان کرد: با وجود درخواست مکرر اتحادیه؛ اما سازمان تعاون روستایی اقدام به انتشار لیست  خرید زعفران از کشاورزان نکرده است.

    حسینی هدف از اجرای طرح خرید توافقی را گرانی تصنعی زعفران در بازار دانست و افزود: بر این اساس این امر ضربه مهلکی به تولید و سرخوردگی کشاورزان را به همراه خواهد داشت.

    عضو شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه رقابت با سایر رقبا در بازارهای هدف امری ضروری است، تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از کشورها، رقیب ایران در تولید زعفران هستند که بی توجهی به نوسان قیمت ها، آینده تولید زعفران را دستخوش تحولاتی قرار می‌دهد.

    برچسب ها