عصر خودرو

بورس آسیا عقب نشینی کرد

عصر بازار- شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز چهارشنبه با روند نزولی شروع بکار کرد و یورو هم ارزش خود را در برابر دلار از دست داد.

بورس آسیا عقب نشینی کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز چهارشنبه از بیشترین سطح خود در بیش از یک دهه اخیر کمی فاصله گرفت؛ این در حالی است که سرمایه گذاران به دنبال سود در سهام شرکت های فناوری هستند و قیمت نفت هم به دلیل کاهش ذخایر جهانی به رکورد بالاترین سطح خود در 3 سال اخیر رسید.

    انتظار می رود شاخص بورس کشورهای آسیایی هم در روز چهارشنبه با روند نزولی روبرو شود و بورس فوتسی و کاک فرانسه هر کدام یک دهم درصد اوفت داشته باشند و بورس داکس آلمان هم 2 دهم درصد کاهش پیدا کند.

    در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن بعداز 6 روز سودهی، 5 دهم درصد تنزل یافت و از بیشترین سطح خود از سال 2007 میلادی به بعد فاصله گرفت. همچنین سهام شرکت های فناوری هم روند کاهشی داشت و شاخص گروه سامسونگ 1.4 درصد پایین آمد و روند سودهی شرک های فناوری سرمایه گذاران را ناامید کرده است.

    شاخص بورس نیکی ژاپن هم 3 دهم درصد پایین آمد و از بیشترین سیر افزایشی خود در 26 سال اخیر که در روز گذشته ثبت شده بود، فاصله گرفت. از سویی کاهش تنش میان دو کره در منطقه شبه جزیره کره به بالا رفتن ریسک پذیری سرمایه گذاران کمک می کند. 

    همچنین انتظار می رود درآمد آمریکا در سه ماه پایانی سال 2017 میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 10 درصد باشد؛ در حالی که افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزور به کُندی خواهد بود.

    در بازار جهانی ارز، ین به دلیل سیاست بانک مرکزی ژاپن مبنی بر کاهش خرید اوراق قرضه بلند مدت افزایش پیدا کرد؛ ضمن اینکه اوراق قرضه این کشور هم 0.080 درصد افزاش یافت. هر یورو به 1.1945 دلار کاهش پیدا کرد؛ در حالی که قیمت هر یورو در پایان هفته گذشته به ازای 1.2028 دلار بود.

    بر پایه این گزارش، قیمت نفت برنت با 0.6 درصد افزایش به 69 دلار و 22 سنت در هر بشکه رسید که بیشترین رقم از اواسط سال 2015 میلادی به بعد محسوب می شود.

    برچسب ها