عصر خودرو

مدیر‌عامل مشاور سرمایه‌گذاری اماکو:

رالی صعودی بازار سرمایه

عصر بازار- پس از چند مقاومت و استراحت، شاخص کل بورس به طور قطع مقاومت ۱۰۰ هزار واحدی را می شکند و با عبور از این مرز روانی مهم، سرمایه گذاران و نقدینگی های جدیدی وارد بازار می شود.

رالی صعودی بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، محسن عباسی، مدیر‌عامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری اماکو ، با تاکید بر افزایش چشمگیر حجم معاملات روزانه بازار سرمایه گفت: البته بازار هنوز ظرفیت افزایش بیشتر حجم معاملات را دارد.

    وی با اشاره به اینکه پس از کاهش سود بانکی، نقدینگی های جدیدی وارد بازار سرمایه شده است، گفت: این نقدینگی ها به دنبال جایگزینی برای سرمایه گذاری بودند که بخشی روانه بازارهای طلا و ارز و بخشی نیز وارد بازار سرمایه شدند.

    عباسی افزود: بعید است بازار ارز شاهد رشد بیشتری تا پایان سال باشد؛  به همین دلیل به نظر نمی رسد پول جدید جذب بازار سکه و دلار شود. از سویی دیگر به طور سنتی بازار مسکن نیز تا سال آینده حرکت قابل توجهی نخواهد داشت، بنابراین تا پایان سال جاری وضعیت ورود نقدینگی به بازارها کاملا به نفع بازار سرمایه است.

    این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ظرف دو تا سه هفته آینده گزارش های 9 ماهه شرکت های بازار سرمایه نیز منتشر خواهد شد،گفت: این گزارش ها که به طور قطع حامل خبرهای خوبی برای بازار سرمایه است، موتور محرک بازار می شود.

    وی گزارش های گروه فلزات اساسی به خصوص در شرکت های فولادی و روی را خوب ارزیابی کرد و افزود: به طور کلی شرایط شرکت های بازار سرمایه مطلوب است.

    عباسی صنعت فلزات اساسی را در صدر صنایع برتر بازار دانست و ادامه داد: این گروه و همچنین صنعت پالایشگاهی گزارش های خوبی خواهند داشت.

    وی با اشاره به اینکه در کنار صنایع بزرگ، تک سهم هایی نیز هستند که از شرایط خوبی برخوردارند، اظهار داشت: بازار در شرایط فعلی، هم به تک سهم ها و هم به صنایع بزرگ اهمیت می دهد. این در حالی است که در گذشته معمولا در هر دوره ای شرایط متفاوت بود؛ گاهی تک سهم ها مرکز توجه بودند و برخی اوقات صنایع بزرگ مورد اقبال قرار می گرفت. اما در حال حاضر سرمایه گذاران، ترکیبی از این دو گروه را مورد توجه قرار می دهند.

    مدیر‌عامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری اماکو در ادامه به بررسی گروه های مختلف بازار پرداخت و گفت: در حال حاضر گروه های فلزات اساسی و پالایشی ها در صدر صنایع بازار قرار دارند. خودرویی ها نیز در بلند مدت می توانند صنعت مورد توجه بازار باشند.

    این کارشناس بازار سرمایه، با اشاره به اینکه هنوز خبر خاصی در گروه بانکی و انبوه سازی وجود ندارد، گفت: بیمه ای ها، حمل و نقلی ها و مخابرات نیز در رده صنایع دیگر بازار قرار دارند.

    وی با تاکید براینکه حرکت دوباره بازار باز هم از گروه فلزات اساسی و پالایشی ها خواهد بود،گفت: البته این رشد به همه صنایع تسری خواهد یافت و باقی گروه ها دنباله روی این صنایع می شوند.

    عباسی به رشد برخی تک سهم ها و گروه های کوچک مثل گروه قند و شکری و کاغذی ها اشاره کرد و اظهار داشت: در مجموع چشم انداز بازار مثبت است و پس از انتشار گزارش های 9 ماهه رالی رشد بازار آغاز خواهد شد.

    وی با تاکید بر اینکه گزارش های 9 ماهه حاوی خبرهای خوبی است،افزود: معمولا شرکت ها گزارش های 3 ماهه و 6 ماهه را با احتیاط اعلام می کنند اما گزارش های 9 ماهه و 12 ماهه واقع بینانه تر است.

    عباسی به ماندگاری نقدینگی در بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: پول فعلا جایگزینی جذابتر از بازار سرمایه ندارد و در این بازار ماندگار خواهد بود.

    به گفته مدیر‌عامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری اماکو، ارز و سکه رشد قابل توجهی تا پایان سال نخواهند داشت و در صورتی که ریسک سیاسی خاصی در بازار نداشته باشیم همه مولفه ها به نفع بازار سرمایه است.

    مدیر‌عامل شرکت مشاور سرمایه‌گذاری اماکو پیش بینی کرد شاخص کل بورس در بازه زمانی میان مدت و بلند مدت، از مرز روانی 100 هزار واحد عبور کند و وارد دوره جدیدی از رشد و رونق خواهد شد.

    برچسب ها