عصر خودرو

معاون ناشران و امور اعضاء بورس تهران :

نمونه گزارش تفسیری مدیریت برای یک شرکت بورسی، منتشر شد

عصر بازار- گزارش تفسیری مدیریت، تحلیل مدیریت از صورت‌های مالی و دیگر داده‌های آماری ناشر است که به باور مدیریت شرکت به فهم و درک بیشتر سهامداران شرکت از وضعیت مالی فعلی و آینده، تغییرات در وضعیت مالی و نتایج عملیات شرکت کمک خواهد کرد

نمونه گزارش تفسیری مدیریت برای یک شرکت بورسی، منتشر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، روح الله حسینی مقدم معاون ناشران و امور اعضاء ضمن بیان مطلب فوق گفت: یکی از تغییرات با اهمیت در دستورالعمل افشا پس از اصلاحات اخیر، جایگزین شدن گزارش تفسیری مدیریت به جای گزارش پیش بینی عملکرد سالانه است. گزارش تفسیری مدیریت، تحلیل مدیریت از صورت‌های مالی و دیگر داده‌های آماری ناشر است که به باور مدیریت شرکت به فهم و درک بیشتر سهامداران شرکت از وضعیت مالی فعلی و آینده، تغییرات در وضعیت مالی و نتایج عملیات شرکت کمک خواهد کرد.

    وی با اشاره به اینکه گزارش تفسیری شامل جملات آینده‌نگری است که با رویدادهای آتی یا عملکرد مالی آتی شرکت در ارتباط است، اظهار داشت: کلماتی نظیر «پیش‌بینی»، «باور»، «برآورد»، «انتظار»، «تمایل»، «خواسته»، «احتمالاً» و اصطلاحات مشابهی که به شرکت مربوط است بیانگر جملات آینده‌نگر است.

    معاون ناشران و امور اعضاء بورس تهران در ادامه افزود: جملات آینده‌نگر نشان‌دهنده انتظارات، باورها یا پیش‌بینی‌های جاری از رویدادها و عملکرد مالی آتی است. این جملات در معرض ریسک‌ها، عدم قطعیت‌ها و مفروضات غیر قطعی قرار دارند. بنابراین نتایج واقعی ممکن است متفاوت از نتایج مورد انتظار باشند.

    وی با تاکید بر اینکه ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران مکلفند گزارش تفسیری مدیریت را همراه با صورت‌های مالی میان دوره ای 3، 6 و 9 ماه و صورت های مالی سالانه، تهیه و افشا کنند. خاطرنشان کرد: همچنین شرکت ها می بایست اظهارنظر حسابرس خود نسبت به گزارش تفسیری مدیریت، که همراه صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای 6 ماهه و سالانه تهیه می‌شود را نیز ارائه کنند. ضوابط تهیه و راهنمای به کارگیری گزارش تفسیری مدیریت طی ابلاغیه‌ای به اطلاع ناشران، حسابرسان و سایر استفاده کنندگان می رسید.

    معاون ناشران و امور اعضاء بورس تهران خاطرنشان کرد: مطابق راهنمای به کارگیری ضوابط تهیه گزارش تفسیری مدیریت (ابلاغیه مورخ 5 دی 96 مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار)، گزارش مذکور باید در 5 سرفصل شامل ماهیت کسب و کار، اهداف مدیریت و راهبردهای مدیریت برای دستیابی به آن اهداف، مهمترین منابع، ریسک‌ها و روابط، نتایج عملیات و چشم‌اندازها و مهمترین معیارها و شاخص‌های عملکرد برای ارزیابی عملکرد در مقایسه با اهداف اعلام‌شده تهیه و منتشر شد.

    جهت راهنمایی برای تهیه گزارش تفسیری مدیریت و مصادیق افشای اطلاعات، یک نمونه از گزارش تفسیری مدیریت برای یک شرکت سیمانی ارائه شده است .

    برچسب ها