عصر خودرو

سازمان توسعه تجارت ایران :

چهار میلیارد دلار صادرات محصولات کشاورزی ثبت شد

عصر بازار- سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: هشت ماهه امسال ( منتهی به آبان) چهار میلیارد دلار صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی صورت گرفت که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر ارزشی ۲.۷ درصد رشد نشان می دهد.

چهار میلیارد دلار صادرات محصولات کشاورزی ثبت شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «محمود بازاری» مدیر کل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی گفت: محصولات لبنی 31 درصد، شیرینی و شکلات 25.7 درصد، میوه و تره بار 21 درصد، گل و گیاه 14.3 درصد و صنایع تبدیلی 11 درصد رشد ارزشی داشتند.
    به گفته وی، رشد صادرات این بخش در دوره هشت ماهه امسال، نشانه افزایش ظرفیت‌های تولید و همچنین توسعه بازارهای هدف صادراتی است.
    بازاری افزود:صادرات محصولات شیرینی و شکلات و فرآورده‌های غلات به لحاظ ارزشی 26 درصد رشد داشتند که نشان دهنده رشد در صادرات محصولاتی نظیر آرد گندم و شیرینی‌ های بدون کاکائو هستیم.
    این مقام مسئول ضمن یادآوری رشد صادرات آبزیان در مدت هشت ماهه امسال ( منتهی به آبان) ، افزود: امسال 222 میلیون دلار محصولات آبزیان صادر شد، که نسبت به پارسال از لحاظ ارزشی 27 درصد رشد داشت و این افزایش به دلیل ایجاد ظرفیت‌های جدید در حوزه صادرات و بازاریابی و معرفی محصولات این حوزه در بازراهای هدف بود.
    وی یادآور شد: صادرات گل و گیاه در هشت ماهه امسال 330 میلیون دلار صادر شد که این محصولات به عنوان یکی از اقلام مهم سبد صادراتی بخش کشاورزی در مقایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ ارزشی 14 درصد رشد یافت.
    به گزارش ایرنا، بر پایه آخرین آمار ارایه شده گمرک جمهوری اسلامی ایران، طی هشت ماهه امسال‌ بهبود عملکرد صادرات غیر نفتی در آبان ماه آشکار شد.
    مجموع صادرات غیرنفتی ایران در مدت این گزارش به 28 میلیارد و 488 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال به میزان 1.21 درصد کاهش یافت و این رقم در ماه گذشته 2.17 درصد بود.
    ارزش صادرات غیرنفتی ایران در آبان ماه امسال نسبت به مهرماه یک درصد رشد یافت و همچنین متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی نیز در مدت یادشده به 363 دلار رسید که 8.04 درصد افزایش داشت.
    براین اساس طی هشت ماهه امسال ( منتهی به آبان ) به میزان 32 میلیارد و 419 میلیون دلار انواع کالا وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 17.52 درصد افزایش داشت.
    ساماندهی واردات و صادرات از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.

    برچسب ها