عصر خودرو

بورس‌های اروپایی در بالاترین سطح دو سال اخیر

عصر بازار- با افزایش ورود سرمایه به بازارهای سهام اروپایی به دلیل شرایط مطلوب اقتصاد جهانی، بورس های اروپایی در بالاترین سطح خود در دو سال گذشته قرار گرفته‌اند.

بورس‌های اروپایی در بالاترین سطح دو سال اخیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، شاخص "استاکس 600" که در بردارنده سهام 600 شرکت اروپایی از 17 کشور اروپایی است در بالاترین سطح خود از ماه اوت سال 2015 قرار دارد. شاخص "دکس" آلمان و "کک" فرانسه، هر دو 0.4 درصد افزایش یافتند اما به دلیل تضعیف پوند در برابر دلار شاخص "فوتسی" در لندن 0.4 درصد افت کرد.

    یکی از موارد چشمگیر افزایش سهام متعلق به شرکت زیست فناوری بلژیکی "ابلینکس" بود که پس از رد کردن پیشنهاد 2.6 میلیارد یورویی خرید خود توسط شرکت دانمارکی "نوو نوردیسک"، ارزش آن 45.3 درصد افزایش یافت.

    پس از اعلام بانک "بی. ان. پی. پاری باس" فرانسه مبنی بر این که لایحه کاهش مالیاتی آمریکا باعث افزایش معاملات خواهد شد، خوش بینی نسبت به معاملات ادغام و اکتساب شرکت ها افزایش یافته است. در یادداشت تحقیقی این بانک آمده است: در حالی که اروپا از چرخه (معاملات) عقب مانده است، پتانسیل این قاره برای رشد و رونق بخشی به تجارت خارجی، حداقل به اندازه آمریکا بالاست.

    سهام شرکت خدمات پرداخت " وایر کارد" نیز پس از امضای قراردادهای جدید توسط این شرکت، با افزایشی 6.5 درصدی به 105.9 یورو در هر سهم رسید و رکوردشکنی کرد. در حوزه سهام خودرویی نیز سهام شرکت فیات-کرایسلر، 1 درصد و سهام شرکت رنو 1.5 درصد رشد داشت. سهام خودروسازان آلمانی نظیر دایملر بنز، ب. ام. و و فولکس واگن هم بین 0.3 تا 1.3 درصد افزایش یافت.

    برچسب ها