عصر خودرو

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه :

عوارض خروج سال آینده مسافران عتبات بدون تغییر ماند

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ اعلام کرد که عوارض خروج از کشور سال آینده مسافران عتبات بدون تغییر مانده است.

عوارض خروج سال آینده مسافران عتبات بدون تغییر ماند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، علی اصغر یوسف نژاد در تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 در نشست خبری، گفت: مصوبات کمیسیون تلفیق در قسمت درآمدی تقریبا به اتمام رسیده به غیر از یک الی دو موضوع که مراعا مانده و منتظر اظهار نظر در این باره هستیم.

    سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 در تشریح موضوعات مراعا مانده افزود: یکی از این موارد برداشت از صندوق توسعه ملی است که به اذن رهبری نیاز دارد اما در دیگر موارد تقریبا چارچوب اصلی بخش درآمدی مشخص شده است.

    یوسف نژاد با بیان اینکه بر اساس مصوبات امروز کمیسیون تلفیق بودجه سقف درآمد مالیاتی 128 هزار میلیارد تومان تعیین شد، ادامه داد: از این 128 هزار میلیارد تومان، 36 هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات بر ارزش افزوده است.

    نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سایر مصوبات کمیسیون درباره فصل درآمدی بودجه سال 97 یادآور شد: مالیات شرکت‌های دولتی 12 هزار و 700 میلیارد تومان، مالیات شرکت‌های غیردولتی 23 هزار و 400 میلیارد تومان، مالیات فرآورده‌های نفتی 5 هزار میلیارد تومان، مالیات بر سیگار 2 هزار میلیارد تومان و سود سهام شرکت‌های دولتی 16 هزار میلیارد تومان مصوب شد.

    وی افزود: سقف درآمدی از محل درآمد نفتی در سال 97، 106هزار میلیارد تومان و از محل واگذاری‌های مالی 46 هزار میلیارد تومان تصویب شد.

    یوسف نژاد با بیان اینکه کمیسیون تلفیق پس از این موضوعات وارد بخش هزینه ای شد، ادامه داد: در بخش هزینه ای تصمیم بر این شد که از سال 97 تمامی منابع و درآمدهای وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل آموزش و پرورش استان ها اختصاصی محسوب شود.

    وی اظهار داشت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات عالیات براساس قانون بودجه سال 96 باقی ماند و زائرین اربعین که مقصد آن ها کشور عراق است از پرداخت عوارض معاف شدند اما درباره عوارض خروج از کشور سایر کشورها هنوز تصمیم گیری نشده است.

    یوسف نژاد افزود: عوارض خروج از کشور برای عتبات در سال 96 برای مرز هوایی 37 هزار و 700 تومان و برای مرز زمینی 12 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده بود.

    برچسب ها