عصر خودرو

کسری بودجه پاکستان به ۷.۵۱ میلیارد دلار رسید

عصر بازار- دولت پاکستان در پنج ماهه نخست سال هجری قمری، با کسری بودجه ۷.۵۱ میلیارد دلاری مواجه بوده که بیش از مقداری است که پیش بینی می‌شد.

کسری بودجه پاکستان به ۷.۵۱ میلیارد دلار رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، به نقل از گلف تایمز، مقامات وزارت دارایی پاکستان یکی از دلایل اصلی کسری بودجه خود را بدهی‌های داخلی و خارجی این کشور دانسته‌اند که مبلغ آن برابر 625 میلیارد روپیه است. کسری بودجه این کشور در پنج ماهه منتهی به ماه نوامبر به 2.3 درصد از تولید داخلی این کشور رسیده است.

    کارشناسان صندوق بین المللی پول نیز در آخرین دیدار با مقامات وزارت دارایی پاکستان به آن ها هشدار داده اند که احتمال دارد کسری بودجه پاکستان تا پایان سال به 5.4 درصد از کل تولید ناخالص داخلی (معادل 1.9 تریلیون روپیه) این کشور برسد. رعنا محمد- وزیر دارایی تازه منصوب شده پاکستان گفت که دولت تلاش خواهد کرد تا نسبت کسری بودجه را به 5 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور کاهش دهد.

    کسری بودجه و کسری حساب جاری، دو چالش اصلی اقتصاد پاکستان برای عملکردی مناسب است و امکان دارد پاکستان مجبور شود به خاطر حل این دو مشکل از صندوق بین المللی پول وام دریافت کند و برنامه نجات را اجرا کند. ماه گذشته صندوق بین‌المللی پول تاکید کرده بود، پاکستان نیاز دارد اصلاحات ساختاری نیرومندی را به منظور ثبات، اطمینان از مدیریت بدهی و پشتیبانی از رشد اقتصادی با نرخ بالاتر در میان مدت و مقابله با کسری بودجه، اعمال کند.

    هرالد فینگر - مدیر بخش پاکستان صندوق بین‌المللی پول - گفت که چالش کلیدی برای اقتصاد پاکستان، مدیریت شرایط سیاسی در میان مدت و تمرکز روی مسائل تثبیت کننده اوضاع، کاهش حجم ذخایر و بدهی ها خواهد بود. این در حالی است که به خاطر نزدیک بودن انتخابات، دولت سیاست‌های جذب رای را در پیش گرفته است که برای اقتصاد خوب نیست.

    مقامات پاکستانی می‌گویند که افزایش وابستگی دولت به استقراض داخلی و خارجی اثر قابل توجهی روی افزایش هزینه خدمات استقراض داشته است. کاهش 7.2 درصدی ارزش روپیه در ماه ژوئیه سال میلادی گذشته نیز هزینه استقراض دولت را افزایش داده است. بدهی بانک مرکزی پاکستان در ماه ژوئن سال گذشته به 21.4 تریلیون روپیه رسید که معادل 68 درصد از کل تولیدات داخلی پاکستان است و به سطح بسیار خطرناکی رسیده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو