عصر خودرو

روابط تجاری ایران و' آسه آن' در سال ۲۰۱۷

عصر بازار- برخی رسانه های آسیایی گزارش دادند: روابط تجاری ایران و اتحادیه جنوب شرق آسیا' آسه آن' رشد قابل ملاحظه ای داشته به گونه ای که حجم این روابط از ژانویه تا نوامبر سال گذشته میلادی حدود ۲.۶۳ میلیارد دلار رسید که سهم صادرات ایران ۸۰درصد افزایش داشت.

روابط تجاری ایران و' آسه آن' در سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، دراین مدت میزان صادرات ایران به این کشورها 1.28 میلیارد دلار و واردات از این اتحادیه 1.34 میلیارد دلار بوده است .
    اتحادیه جنوب شرق آسیا 'آسه آن' سازمان اقتصادی- سیاسی شامل کشورهای مالزی، اندونزی، برونئی، فیلیپین، میانمار، لائوس، کامبوج، تایلند ،میانمار وسنگاپوربا جمعیتی بالغ بر 600 میلیون نفر است .
    شبکه خبر آسیا این اطلاعات رابه نقل ازنشریه 'فایننشال تریبیون' بازتاب داد و نوشت: آمار ارائه شده حاکی از رشد 80 درصدی در صادرات ایران به آسه آن و افزایش 37 درصدی واردات ایران از این اتحادیه دردوره هشت ماهه 2017 نسبت به مدت مشابه سال ماقبل دارد.
    طبق این گزارش، تایلند بزرگترین شریک تجاری 'آسه ان' با 619 میلیون دلار بوده که این رقم شامل 24 درصد از کل روابط تجاری ایران با این اتحادیه اقتصادی تشکیل می دهد.
    پس از آن سنگاپور با 487 میلیون دلار دومین شریک تجاری ایران درآسه آن بوده که این رقم 10 درصد نسبت به روابط تجاری دوجانبه سال ماقبل افزایش نشان می دهد.
    براساس گزارش فایننشال تریبیون، روابط تجاری ایران و مالزی در مدت مذکور با افزایش 69 درصدی به رقم 486.5 میلیون دلار رسیده که این رقم برای اندونزی و ویتنام نیز به ترتیب 485 و 325 میلیون دلار بوده است.
    طبق این گزارش مهمترین صادرات ایران به کشورهای آسه آن شامل فولاد، پسته، گازبوتان، پروپان و انجیر بوده است.
    واردات ایران از کشورهای این حوزه نیز شامل نیشکر، روغن پالم، سویا، محصولات غذایی، برنج ، لوازم خانگی، فیبرمتوسط فشرده و تلفن همراه بوده است.

    برچسب ها