عصر خودرو

عضو سندیکا صنعت برق :

جلوگیری از خروج ۸۰ میلیون دلار با تولید ترانسفورماتور

عصر بازار- عضو سندیکا صنعت برق با بیان اینکه تا پیش از این ترانسفورماتورهای ویژه نیروگاه‌های بادی از خارج وارد می‌شد و حالا ایران جزو کشورهای صادر کننده این ترانس‌ها قرار گرفته است، گفت: وزارت نیرو برای ۲۰ نیروگاه تولید برق کشور درخواست ۲۰ ترانسفورماتور ۳ فاز داده است که موجب جلوگیری از خروج ۸۰ میلیون دلار از کشور خواهد شد.

جلوگیری از خروج ۸۰ میلیون دلار با تولید ترانسفورماتور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، فتحی پور امروز در نشستی خبری با بیان اینکه ترانسفورماتورهای توربین بادی تولید داخل دارای کیفیت گروه A جهانی است و با نمونه های خارجی آن قابلیت رقابت کامل دارد، اظهار کرد: حتی دربعضی از پارامترهای طراحی و کیفی نسبت به نمونه مشابه ساخته شده توسط شرکت های اروپای غربی دارای مزیت هایی از جمله پایین بودن جهش حرارتی حداکثر روغن و متوسط سیم پیچ به میزان حدود 10 درجه سانتیگراد است.

    عضو سندیکا صنعت برق گفت:سوریه، عراق، ارمنستان، بلاروس و قرقیزستان کشورهائی هستند که بزودی ترانسفورماتورهای ویژه نیروگاه های بادی تولید ایران به آنها صادر خواهد شد.

    وی با بیان اینکه امروزه بحث تولید برق در نیروگاه های با انرژی پاک و تجدیدپذیر مانند نیروگاه های بادی از اولویت های صنعت برق کشور است، عنوان کرد: علاوه بر قدرت بالایی که این ترانس ها دارند، قابلیت نصب آنها در ناسل توربی‌ های بادی نیز یکی از کم نظیر ترین ویژگی های این ترانس‌های کاملا ایرانی است.

    فتحی پور افزود: ترانسفورماتورهای ویژه نیروگاه‌های بادی، برق تولیدی حاصل از نیروی باد در نیروگاه های بادی را وارد شبکه توزیع برق  می کنند که می تواند زمینه تولید برق در نیروهای بادی کشور را توسعه چشمگیری دهد.

    مدیر عامل شرکت ایران ترانسفو همچنین از طراحی و ساخت ترانس های فوق کم تلفات به دست متخصصان داخلی خبر داد و گفت: در چارچوب سیاست های وزارت نیرو جهت کاهش تلفات شبکه توزیع برق کشور، جوانان متخصص ایران ترانسفو همچنین موفق به طراحی و ساخت ترانس های فوق کم تلفات ('CC ) برای مناطق جنوبی کشور شدند.

    به گفته وی این ترانس ها که قادرند به طرز چشمگیری به کاهش تلفات شبکه و جلوگیری از هدر رفت انرژی کمک کنند، بزودی به تولید انبوه خواهند رسید.

    فتحی پور همچنین از طراحی اتو ترانسفورماتور (600MVA و 400KV ) کیلو ولت در داخل کشور خبر داد و گفت: با راه اندازی خط تولید این ترانس و تولید آن؛ به ازای هر دستگاه ترانسفورماتور مذکور؛ از خروج حدود 5 میلیون دلار جلوگیری خواهد شد.

    وی افزود: طراحی ترانسفورماتورهای توزیع آلومینیومی با هدف کاهش بهای تمام شده یکی دیگر از افتخارات جوانان ایران زمین در ایران ترانسفور است که با هدف کاهش هزینه های سرمایه ای مورد نیاز در شبکه برق تولید خواهد شد.

    فتحی پور تاکید کرد:این ترانس های غول پیکر دارای ابعاد 16متر مربع (4 در 4) و وزن 330 تن هستند که برای نیروگاه های نسل جدید کلاس الف کاربرد دارد، نخستن دستگاه تولید این ترانس هم طی روزهای آینده در نیروگاه بندر عباس نصب خواهد شد.

    وی با بیان اینکه این پروژه بر اساس رهنمون های مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت تولید داخلی و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و بومی سازی دانش فنی تولید شده است، افزود: ترانسفورماتور سه فاز در واقع اولین ترانسی است که در ابتدای مدار تولید برق و در خروجی نیروگاه های تولید برق قرار می گیرند و نقش حیاتی در تولید برق نیروگاه ها و انتقال آنها به شبکه دارد.

    مدیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو افزود: ترانسفورماتورهای سه فاز با استفاده از دانش فنی روز دنیا و با بکارگیری مرغوب ترین تجهیزات و مواد اولیه و با کیفیت برند جهانی تولید شده و قیمت هر یک از این ترانس های غول پیکر بالغ بر 4 میلیون دلار است که با تولید آن؛ از این پس دیگر نیازی به وارادات آن نیست.

    برچسب ها