عصر خودرو

بورس فیلیپین، نگینی در بازارهای جنوب شرق آسیا

عصر بازار- مجله آلفای جنوب شرقی آسیا، بورس فیلیپین را به عنوان بهترین بورس آسیای جنوب شرقی انتخاب کرد و آن را نگینی در بازارهای این منطقه نامید.

بورس فیلیپین، نگینی در بازارهای جنوب شرق آسیا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، میزان سرمایه گذاری، برنامه های آموزشی و فرهنگ سازی ، ابزارهای معاملاتی وسیع و توسعه و پیشرفت تکنولوژی موجب شده است که بورس فیلیپین در میان دیگر رقبا در جنوب شرق آسیا، به عنوان بهترین بازار انتخاب شود.

    این چهارمین بار در پنج سال گذشته است که این بورس به عنوان بهترین بورس منطقه توسط مجله آلفا انتخاب می شود.

    در مقاله ای با همین عنوان در مجله آلفا آمده است: بورس فیلیپین پس از سال ها از سایه سنگین ایجاد شده توسط همسایگان خود برون آمده و حالا با وجود پتانسیل های فراوانی که در زمینه سرمایه گذاری دارد به نظر می رسد مسیر جدید برای نقدینگی های سرمایه گذاران خارجی باشد.

    ابزارهای مختلفی توسط این بورس در ماه های گذشته در بازار ارائه شده است که اوراق بهادار بر پایه دلار(DDS) و  شرکت های ابزارهای تأمین مالی دولتی(PPP) از جمله این ابزارها است .

    ابزارهای تأمین مالی دولتی(PPP) در واقع ساز و کاری است که با کمک آن، دولت ها با همکاری شرکت های بخش خصوصی، زیرساخت های مورد نیاز برای ارائه خدمات به عموم جامعه را گسترش می دهند. مزیت این شیوه از تعامل حفظ منافع دو طرف همکاری، یعنی بخش خصوصی و دولتی است.

    رامون مونزون، مدیر عامل بورس فیلیپین در این خصوص اظهار داشت: دستاوردهای بورس فیلیپین بدون همت اعضای بورس فیلیپین و حمایت نهادهای قانون گذاری و سهامداران میسر نمی شد. ما تلاش می کنیم تا رتبه خود را ارتقا دهیم و چشم انداز بورس فیلیپین را به عنوان یک بازار سهام با طبقه و استانداردهای جهانی حفظ کنیم .

    در مقاله مرتبط با بورس فیلیپین در این مجله آمده است: روند رو به توسعه بورس فیلیپین با پتانسیل بسیار قوی که از آن انتظار می رود در سال 2018 موجب خواهد شد زیرساخت های اقتصادی این کشور در مقایسه با اقتصادهای مهم دنیا با چشم انداز مناسبی همراه شود و سرمایه گذاران بازار این کشور را به عنوان مرکز سرمایه گذاری ایمن در جنوب شرق آسیا بشناسند . در حالی که به نظر می رسد سرمایه گذاران خارجی نیز به بورس فیلیپین اعتماد کرده و شرکت های موجود در این بازار را برای سرمایه گذاری مناسب می دانند.

    در این بین شاخص اصلی این بورس در سه روز گذشته در سال 2018 با بیشترین میزان افزایش همراه شده و توانسته رکورد جدیدی را از خود به ثبت برساند.

    در هفته گذشته شاخص اصلی بورس این کشور با رشد 30 واحدی یا 0.3 درصدی همراه شد و توانست رکورد 8 هزار و 800 وحدی را پشت سر بگذارد .

    سرمایه این بازار در سال 2017 میلادی به 13 میلیارد و 35 میلیون پزوی فیلیپین رسیده است و چهار شرکت در این بازار در سال گذشته پذیرفته شده اند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو