عصر خودرو

تمایل الجزایر برای سرمایه‌ گذاری در نفت و گاز عراق

عصر بازار- شرکت انرژی دولتی سوناتراک الجزایر سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اکتشاف نفت و گاز طبیعی در عراق را مورد مطالعه قرار خواهد داد.

تمایل الجزایر برای سرمایه‌ گذاری در نفت و گاز عراق
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، وزارت عراق در بیانیه‌ای با اشاره به اظهارات جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق، و مصطفی قیتونی، وزیر انرژی الجزایر که روز یکشنبه وارد بغداد شد، از تمایل الجزایری‌ها برای سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز این کشور خبر داد.

    وزیر نفت عراق با اشاره به پروژه‌های ویژه برای توسعه ثروت گازی این کشور، گفت: هیات الجزایری دیدارهایی با شرکت‌های انرژی عراقی خواهد داشت تا گام‌های قاطعی به سوی امضای یک توافق همکاری با سوناطراک برداشته شود.

    عراق همچنان بخشی از گازی که به همراه نفت خام در میادین این کشور استخراج می‌شود را می‌سوزاند زیرا فاقد تاسیسات لازم برای فرآوری و تبدیل آن به سوخت برای مصرف داخلی یا صادرات است.

    الجزایر تامین‌کننده اصلی گاز به اروپا بوده و صادرات الجزایر به این منطقه از طریق خط لوله و همچنین پس از مایع‌سازی گاز با نفت‌کش‌ها انجام می‌گیرد.

    طبق بیانیه وزارت نفت عراق، قیتونی نسبت به تحکیم همکاری در اکتشاف نفت و گاز طبیعی ابراز امیدواری کرد.

    براساس گزارش رویترز، عراق دومین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک پس از عربستان سعودی با تولید 4.4 میلیون بشکه در روز است. تولید الجزایر که یکی دیگر از اعضای اوپک است، یک میلیون بشکه در روز برآورد شده است.

    برچسب ها