عصر خودرو

ایمیدرو اعلام کرد :

آمار رسمی از تولید ۱۲.۷ میلیون تنی ۸ شرکت فولادی طی ۹ ماه

عصر بازار- ایمیدرو اعلام کرد: طی دوره ۹ ماه سال جاری، ۸ واحد بزرگ فولادسازی در مجموع بیش از ۱۲.۷ میلیون تن فولاد خام شامل اسلب، بلوم و بیلت تولید کردند.

آمار رسمی از تولید ۱۲.۷ میلیون تنی ۸ شرکت فولادی طی ۹ ماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، برپایه جداول آماری شرکت های ذوب آهن، چادرملو (طرح ثامن)، گروه ملی صنعتی فولاد، فولاد آلیاژی، فولاد خراسان به همراه فولاد خوزستان، کاوه جنوب و مبارکه (سبا و هرمزگان) عملکرد این دوره را ثبت کردند.اسلب تولیدی واحدهای مزبور در 9 ماهه سال جاری به رقم 7 میلیون و 454 هزار و 275 تن رسید که 58.3 درصد از تولید فولاد خام (میانی) را به خود اختصاص داد.

    همچنین میزان بلوم تولیدی در مدت این گزارش نیز به رقم 3 میلیون و 135 هزار و 568 تن رسید که 24.5 درصد از میزان تولید فولاد خام را رقم زد.علاوه براین سهم بیلت هم در این مدت از سوی واحدهای مزبور به رقم 2 میلیون و 185 هزار و 661 تن رسید که 17.1 درصد از تولید این دوره فولاد خام را داشت.

    بنابراین گزارش،ایران در سال 96 دستیابی به تولید 22 میلیون تن فولاد را پیش بینی کرده که از این رقم 6 تا 8 میلیون تن راهی بازارهای صادراتی می شوند.افق 1404 ظرفیت تولید فولاد رقم 55 میلیون تن است که با تحقق آن پیش بینی شده ایران به جایگاه هفتمین فولاد ساز جهان برسد و اکنون چهاردهمین فولاد ساز دنیا محسوب می شود.

    ظرفیت فعلی فولاد حدود 30 میلیون تن اعلام شده که ظرف 7 تا 8 سال آینده برای 25 میلیون تن باید ظرفیت سازی شود

    واحدهای بزرگ فولادسازی کشور در 8 ماهه سال جاری 11 میلیون و 223 هزار و 10 تن فولاد خام تولید کردند که در همسنجی با سال گذشته 17 درصد رشد داشت. در این مدت میزان صادرات وزنی فولاد خام و محصولات فولادی شرکت های بزرگ نیز در مقایسه با سال قبل 27 درصد رشد ثبت کرده است.

    برچسب ها