عصر خودرو

ذخایر ارزی خارجی چین به ۳.۱۴ تریلیون دلار رسید

عصر بازار- ذخایر ارزی خارجی چین در دسامبر به بالاترین سطح خود از سپتامبر ۲۰۱۶ تاکنون رسید.

ذخایر ارزی خارجی چین به ۳.۱۴ تریلیون دلار رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، ذخایر ارزی چین با یازدهمین افزایش ماهانه متوالی، در دسامبر 20.2 میلیارد دلار افزایش یافت و به 3.14 تریلیون دلار رسید که بزرگترین افزایش از سپتامبر 2016 و بزرگترین افزایش ماهانه از ژوئیه بود. در نظرسنجی رویترز، کارشناسان اقتصادی پیش بینی کردند که این ذخایر در ماه ژانویه  6 میلیارد دلار افزایش یابد.

    هرچند که در ابتدای سال 2016 تصور می شد فرار سرمایه‌ها بزرگ‌ترین مشکل اقتصاد چین شود، اما دولت این کشور توانست با ترکیبی از سیاست‌های تقویت یوآن در برابر دلار و کنترل های سخت تر روی سرمایه، اعتماد را به اقتصاد این کشور بازگرداند. ارزش  یوآن در برابر دلار در سال 2017 به میزان 6.5 درصد افزایش یافت.

    در مجموع طی سال 2016، میزان ذخایر ارزی چین 129.5 میلیارد دلار افزایش یافت که نخستین افزایش سالانه از سال 2014 به این سو به شمار می رود. هنگامی که دولت چین سعی کرد تا یوآن را تقویت کند، ذخایر ارزی این کشوراز 3.99 تریلیون دلار در ژوئن 2014 حدود یک میلیارد دلار کاهش یافت و به 2.998 تریلیون دلار در ژانویه 2017 رسید.

    با وجود بهبود تصویر سرمایه ای، اداره بازار ارز دولت چین به نظارت بر سرمایه‌گذاری در خارج کشور ادامه می دهد. برخی از اموال شرکت‌های بزرگ چینی که بیم انتقال آن ها به خارج کشور می رود توسط قانون گذاران مسدود شده است.

    بانک مرکزی چین با اعلام افزایش میزان خرید خالص ارز خارجی خود برای سومین ماه متوالی در ماه نوامبر، موفقیت سیاست مقامات این کشور برای ایجاد ثبات در ارزش یوآن را اعلام کرد هر چند که تحلیلگران بر این باورند روند خروج سرمایه پس از کند شدن رشد اقتصادی چین تداوم خواهد یافت.

    آمارهای وب سایت بانک مرکزی چین نشان می‌دهد میزان ذخایر طلای این کشور از 75.833 میلیارد دلار در ماه نوامبر به 76.46 میلیارد دلار در ماه دسامبر رسیده است.

    برچسب ها