عصر خودرو

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران :

جذب حدود ۲ میلیارد دلار سرمایه خارجی در صنایع کوچک و شهرک های صنعتی

عصر بازار- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: این سازمان حدود ۳۷ پروژه به ارزش نزدیک به ۲ میلیارد دلار با همکاری سرمایه گذاران خارجی در دست اجرا دارد.

جذب حدود ۲ میلیارد دلار سرمایه خارجی در صنایع کوچک و شهرک های صنعتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «صادق نجفی» امروز یکشنبه در خاتمه بازدید از برخی واحدهای صنعتی شهرک صنعتی شمس آباد افزود: سازمان صنایع کوچک و شرکت های صنعتی ایران به دنبال آن است تا طرح‌های با مزیت بالا را به خارجی ها و کشورهای مختلف و همچنین به ایرانیان مقیم خارج معرفی کند و به این منظور صنایع مزیت دار هر استان مشخص خواهد شد.
    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: همچنین برخی از این صنایع در نمایشگاه‌های مختلف با هدف ارائه توانمندی ها و قابلیت های بالای خود حضور خواهند یافت.
    وی تصریح کرد: این سرمایه گذاری ها در خصوص کالاهای حوزه فناوری اطلاعات، پوشاک و صنایع پایین دستی پتروشیمی و مس است که در این عرصه ها نیازمند سرمایه گذاری خارجی هستیم.
    معاون وزیر صنعت در ادامه با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاری خارجی، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که به سرمایه گذاران خارجی که نسبت به تاسیس شرکت در ایران اقدام کنند، 100 درصد مالکیت می‌دهد و اجازه می‌دهد که عایدات خود را از بخش تولید به خارج بفرستد.
    وی یادآور شد: هرچند مشکلات بانکی و اتصال به ارتباطات مالی بین بانکی (سوئیفت) کماکان وجود دارد، اما در بسیاری زمینه ها هنوز سود بالاتری نسبت به سایر کشورها وجود دارد و فقط باید فضا را برای حضور خارجی‌ها مهیا کنیم.
    نجفی همچنین با اشاره به در پیش بودن 2 سالگی برجام تاکید کرد: امروز تولیدکنندگان امیدوارتر از گذشته به تولید می پردازند، هر چند شاید نتوانستیم مشکلات بانکی را به طور کامل حل کنیم اما ارتباطات کشور با سایر کشورها گسترش یافته و از فضای ایران هراسی خارج شده ایم که اینها دستاوردهایی بزرگ است.
     اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ایران و گروه 1+5 (برجام) در موضوعات هسته ای ایران از 26 دی ماه سال 94 (16 ژانویه 2016 ) کلید خورد و با اجرایی شدن آن و لغو تحریم ها امکان جذب سرمایه گذاران خارجی در اقتصاد ایران فراهم آمد.
    شهرک صنعتی شمس آباد که یکی از مهم ترین شهرک های صنعتی کشور است در 35 کیلومتری جاده تهران -قم واقع است و با بیش از 2 هزار و 800 هکتار مساحت، دارای بیش از یکهزار و 200 واحد فعال تولیدی و صنعتی است.

    برچسب ها