عصر خودرو

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا :

کمپانی بوئینگ فاینانس ۳۰ فروند بوئینگ ۷۳۷ مکس را بر عهده گرفت

عصر بازار- مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با بیان اینکه بخش اعظمی از زیان ۱۲۰۰ میلیارد تومانی آسمان کاهش یافته است، گفت: در قرارداد ۳۰+۳۰ فروندی شرکت آسمان با کمپانی بوئینگ بابت خرید هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس کمپانی سازنده تأمین فاینانس ۳۰ فروند پکیج اول را بر عهده گرفت.

کمپانی بوئینگ فاینانس ۳۰ فروند بوئینگ ۷۳۷ مکس را بر عهده گرفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، بازدید مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا از شرکت هواپیمایی آسمان به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های این هلدینگ امروز انجام شد و در این بازدید اصحاب رسانه از آشیانه شرکت هواپیمایی آسمان و هواپیماهای در حال اورهال بازدید کردند.

    در حاشیه این بازدید ولی آذروش مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا اظهار داشت: در سال اقتصاد مقاومتی هستیم و به تأکید مقام معظم رهبری سال تولید و اشتغال مولد است.

    وی به مشکلات شرکت هواپیمایی آسمان در گذشته اشاره کرد و گفت: این شرکت هواپیمایی زمانی به دلیل مشکلات زیاد ماده 141 شده بود یعنی زیان انباشت داشت اما امروز مفتخریم که بدون هیچ گونه اخراج نیروی انسانی ساختار نیروی انسانی در آسمان اصلاح شد و زیان انباشته‌های این شرکت در حد زیادی کاهش یافت.

    مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا به انجام تعمیرات اساسی هواپیما و موتور در آشیانه شرکت هواپیمایی آسمان توسط متخصصان داخلی اشاره کرد و گفت: تاکنون 12 موتور هواپیما توسط متخصصان داخلی این شرکت اورهال شده است همچنین 50 موتور به ناوگان هوایی ما اضافه شده است.

    آذروش افزود: تلاش کردیم تعداد هواپیماهای آسمان را از 8 فروند به 25 فروند برسانیم که 15 فروند آن هواپیمای ملکی است که در چند سال اخیر اضافه شده است.

    وی اظهار داشت: شرکت هواپیمایی آسمان قراردادی 30+30 فروندی با کمپانی بوئینگ برای خرید صد فروند بوئینگ 737 مکس دارد که امیدواریم به نتیجه برسد البته با این کارهای اشتباه رئیس جمهور آمریکا ممکن است مشکلاتی رخ دهد در حالی که آنها ادعای حمایت از حقوق انسانی را دارند خود برای دیگران این موضوع را رعایت نمی‌کنند.

    مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با بیان اینکه توسعه همه‌جانبه در شرکت هواپیمایی آسمان در حال انجام است، گفت: این ایرلاین در ایام اربعین با انجام پروازهای نجف تلاش کرد رضایت مسافران را کسب کند.

    آذروش در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر سرنوشت جذب فاینانسر برای این 30 فروند اول بوئینگ‌های آسمان، گفت: مجوزهای اوفک در حال اخذ است و قرار شده است کمپانی بوئینگ فاینانس هر 30 فروند هواپیمای پکیج اول را بر عهده بگیرد که اولین فروند آن سال 2020 میلادی وارد کشور می‌شود.

    وی با بیان اینکه شرکت هواپیمای آسمان به مناطق محروم سفر می‌کند، اظهار داشت: بیشترین پروازهای ما بعد از مهرآباد در فرودگاه‌های شیراز، ایلام، کرمانشاه، بجنورد و زاهدان است.

    مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا اظهار داشت: از 20 سال پیش هواپیماهای ATR را در ناوگان آسمان داشتیم.

    آذروش افزود: آسمان زیان انباشته زیادی داشت که به 1200 میلیارد تومان رسیده بود اما امروز اغلب بدهی این شرکت هواپیمایی تسویه شده است.

    وی پیش‌بینی کرد که با ورود هواپیماهای بوئینگ به ناوگان ‌آسمان تا 30 هزار نفر اشتغال در این شرکت هواپیمایی ایجاد شود.

    * راه‌اندازی اپلیکیشن گردشگری با محوریت هواپیمایی آسمان

    مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا، گفت: در شرکت آتیه‌ صبا در حال تدوین اپلیکیشنی هستیم که شرکت هواپیمایی آسمان را با مجموعه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی خود ترکیب کنیم و مجموعه‌ای گردشگری برای ارائه خدمات مناسب به مردم و همچنین تخفیف ویژه به بازنشستگان داشته باشیم.

    وی اظهار داشت: 65 هتل ما در بخش گردشگری خدمات می‌دهد که همه آنها بهسازی و نوسازی شده است.

    * کسب 200 میلیارد تومان از مطالبات آتیه صبا

    آذروش با بیان  اینکه تلاش می‌کنیم اغلب شرکت‌های زیرمجموعه آتیه صبا را از زیان‌دهی و زیان انباشته خارج کنیم، گفت: پیگیری مطالبات کاری زمان‌بر و نیازمند مسائل حقوقی است.

    وی گفت: برنامه‌ریزی در بحث اخذ مطالبات در حال انجام است که یکسری املاک و یکسری ارقام حقوقی است که در این حوزه حداقل 200 میلیارد تومان مطالبات را کسب کرده‌ایم.

    * حذف بنگاه‌داری و پروژه‌های زیان‌ده در آتیه صبا

    مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر روند اجرای پروژه‌های آزادراه کنارگذر شرق اصفهان (سپاهان) و همچنین قطار سریع‌السیر تهران - مشهد توسط هلدینگ آتیه صبا، گفت: این پروژه‌ها در گذشته مطرح شده بود اما تلاش می‌کنیم پروژه‌های زیان‌ده و کم بازده را از فعالیت‌های این شرکت حذف کنیم و فعلاً این موارد در اولویت کاری ما قرار نگرفته است.

    آذروش ادامه داد: همچنین خرید مابقی سهام شرکت‌هایی نظیر تجهیزات ایمنی راه‌ها که زیرمجموعه این هلدینگ است انجام می‌شود.

    وی تأکید کرد: هدف‌گذاری کرده‌ایم پروژه‌هایی که توجیه مالی و حتی زیست محیطی و فنی ندارند اجرا نکنیم.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو