عصر خودرو

مدیر صندوق های سرمایه گذاری تامین سرمایه لوتوس پارسیان:

صنایع بورسی در بهترین شرایط ۵ سال اخیر قرار دارند

عصر بازار- سهام شرکت های بزرگ در قیمت های بسیار ارزنده ای قرار دارند و برای خرید و سرمایه گذاری جذاب و کم ریسک هستند.

صنایع بورسی در بهترین شرایط ۵ سال اخیر قرار دارند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا ، مهدی محمودی، مدیر صندوق های سرمایه گذاری تامین سرمایه لوتوس پارسیان در خصوص روند معاملات بازار سرمایه گفت: نوسان بازار پس از رشد پر سرعت، طبیعی است اما سرمایه گذاران در هفته گذشته دچار هیجان منفی روانی شدند که فشار فروش را افزایش داد.

    وی با اشاره به فروکش کردن هیجان فروش در پایان هفته گذشته، افزود: بازار سرمایه در روزهای پیش رو با ریسک های سیاسی مانند تصمیم رییس جمهور آمریکا درباره برجام و تحریم های احتمالی مواجهند اما آنچه مهم است پیش خور شدن تاثیرهای این ریسک در بازار سرمایه است.

    وی با اشاره به اینکه ریسک های سیاسی برجام پیش از این تاثیر خود را بر قیمت سهام گذاشته است، گفت: به همین دلیل، واکنش بازار به این موضوع کم شده است.

    این کارشناس بازار سرمایه به رشد قیمت کامودیتی ها در بازارهای جهانی اشاره کرد و افزود: هرچند در برخی کالاها مانند فولاد شاهد اصلاح و تثبیت قیمت ها بودیم اما قیمت اکثر کالاها صعودی است.

    وی با اشاره به اینکه رشد قیمت جهانی کالاها تاثیر مستقیم بر بازار سرمایه دارد،گفت: اکثر فروش شرکت های بازار سرمایه مواد اولیه است به همین دلیل افزایش قیمت مواد اولیه در دنیا تاثیر مثبت بر شرکت های پتروشیمی و تولید کنندگان مشتقات نفتی دارد.

    محمودی با تاکید بر اینکه رشد قیمت نفت و سایر کالاها در بازارهای جهانی اثر مستقیمی بر سودآوری شرکت ها دارد، گفت: همان طور که گزارش های دوره ای 3 و 9 ماهه از این رشدها تاثیر مثبت گرفته است، افزایش سودآوری شرکت ها در گزارش های 9 ماهه و 12 ماهه نیز اتفاق خواهد افتاد.

    وی با اشاره به اصلاح برخی مفاد بودجه 97 گفت: بار روانی بودجه 97 کاهش یافته و نگرانی صنایع از افزایش بهای تمام شده تولید به دلیل افزایش نرخ حامل های انرژی کاهش یافته است.

    مدیر صندوق های سرمایه گذاری تامین سرمایه لوتوس پارسیان شرکت های بازار سرمایه را در شرایط بسیار خوب سودآوری دانست و گفت: شرکت های بزرگی مثل گروه های پتروشیمی، پالایشی و فلزات اساسی در شرایط مطلوبی قرار دارند و شاهد رشد سودآوری این صنایع هستیم.

    وی قیمت های سهام را برای سرمایه گذاری بسیار ارزنده دانست و افزود: سهام شرکت های بزرگ در قیمت های بسیار ارزنده ای قرار دارند و برای خرید و سرمایه گذاری جذاب و کم ریسک هستند.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه شرکت های بازار سرمایه در بهترین وضعیت چهار سال اخیر خود قرار دارند، گفت: قیمت نفت با پیک قیمت 2.5 تا 3 سال گذشته برابری می کند. قیمت محصولات فلزی هم رشد بی سابقه ای داشته است که در سودآوری شرکت های این گروه در بازار سرمایه تاثیر مثبتی دارند.

    محمودی پیش بینی کرد گزارش های 9 ماهه شرکت ها  خوب و حاوی خبرهای مثبت برای سرمایه گذاران باشد و افزود: در حال حاضر شرکت ها و صنایع بازار سرمایه از لحاظ سودسازی بیشترین میزان سود را در 4 الی 5 سال اخیر داشته اند و پیش بینی می شود در سال آینده نیز شرایط بهتر از امسال باشد.

    برچسب ها