عصر خودرو

همکاری غول های فناوری برای حفظ بی‌طرفی اینترنت

عصر بازار- انجمن اینترنت آمریکا که بیش از ۴۰ شرکت بزرگ فناوری در آن عضویت دارند، قصد دارد جلوی از دست رفتن بی طرفی نت در این کشور را بگیرد.

همکاری غول های فناوری برای حفظ بی‌طرفی اینترنت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، شرکت هایی همچون گوگل، فیس بوک، نتفلیکس و بسیاری از موسسات دیگر باهم متحد شده اند تا از طریق کنگره این کشور قوانینی تازه برای تداوم شرکت دسترسی فعلی در این کشور به اینترنت وضع کنند.

    با فشار ترامپ و برنامه ریزی حامیان وی در کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا، این کمیسیون قوانین سابق در مورد بی طرفی اینترنت را نقض کرده است تا شرکت هایی که پول بیشتری خرج می کنند بتوانند خدمات بهتری برای دسترسی به سرویس های خود در فضای مجازی به کاربران ارائه دهند و شرکت های کوچک تر از پهنای باند و امکانات ضعیف تری برای رقابت با آنها برخوردار باشند.

    پیش از این بسیاری از شهروندان امریکایی از چنین تحولی اظهار نگرانی و نارضایتی کرده بودند و 26 سناتور آمریکایی هم اعلام کرده بودند در برابر این تحول ایستادگی کرده و نخواهند گذاشت قوانین بی طرفی اینترنت تغییر کند. با حمایت شرکت های بزرگ فناوری از این موضع گیری امید می رود تا نبرد با کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا با قوت بیشتری انجام شود.

    در هفته های اخیر اکثر شرکت های فناوری در این زمینه موضعی منفعلانه داشته و موضع گیری جدی نکرده بودند. کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا 5 ژانویه تصمیم نهایی خود را در مورد لغو قوانین بی طرفی اینترنت اتخاذ کرد.

    برچسب ها