عصر خودرو

افزایش ۴۰ درصدی حداقل سطح دستمزد در ونزوئلا

عصر بازار- رئیس جمهور ونزوئلا در اقدامی که ابرتورم این کشور را تشدید می کند، اعلام کرد حداقل سطح دستمزد از ماه ژانویه ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.

افزایش ۴۰ درصدی حداقل سطح دستمزد در ونزوئلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، نیکلاس مادورو- رئیس جمهور چپگرای ونزوئلا-  اخیرا در نطق تلویزیونی خود به مناسبت سال نو میلادی گفته است افزایش سطح دستمزدها از کارگران در برابر آنچه که او جنگ اقتصادی واشنگتن برای خراب کردن وجهه سوسیالیسم خواند، محافظت خواهد کرد.

    به گفته بسیاری از اقتصاددانان،   دولت در حقیقت  چرخه معیوبی در کشور را بر می انگیزاند که هم اکنون هم با سریع ترین نرخ رشد تورم در جهان دست به گریبان است.

    برای مقابله با افزایش قیمتها، مادورو حداقل دستمزد را افزایش داده است اما رشد تصاعدی تورم به همراه کاهش ارزش شدید بولیوار میلیون ها نفر از مردم ونزوئلا را به فقر کشانده است.

    مردم ونزوئلا اکنون 797 هزار و 510 بولیوار در ماه درآمد خواهند داشت که طبق شاخص مورد استفاده در بازار سیاه، معادل 7 دلار خواهد بود. میلیون ها نفر کماکان برای تامین سه وعده غذایی در روز ناتوان خواهند بود و این در حالیست که افزایش دستمزدها احتمالا باعث افزایش بیشتر تورم می شود.

    بنابر آمارهای منتشرشده توسط مجلس ونزوئلا، قیمتها در این کشور بین ماه های ژانویه تا نوامبر 2017 به میزان 1369 درصد بالاتر رفته است. مجلس همچنین برآورد کرده است که نرخ تورم در سال 2017 به بالای 2000 درصد رسیده است. دولت ونزوئلا دیگر آمار تورم را به صورت منظم منتشر نمی کند.

    سیاستمداران مخالف می گویند که خودداری مادورو از اصلاح ساختاری مدل اقتصادی دولتی ونزوئلا و چاپ بی حساب و کتاب پول تنها باعث فلاکت بیشتر در سال 2018 خواهد شد.

    با این حال مادورو در نطق نیم ساعته خود غالبا تقصیر مشکلات کشور را به گردن دیگران انداخت. او گفت مطبوعات خارجی و داخلی در حال انتشار تبلیغات منفی  در زمانی هستند که ارز ونزوئلا مورد حمله قرار گرفته و تلاش هایی برای کارشکنی در صنعت نفتی این کشور در جریان است.

    برچسب ها